۶۱ نقطه شهر اهواز در بارندگی اخیر دچار آبگرفتگی شد

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب خوزستان با بیان اینکه ۶۱ نقطه شهر اهواز در بارندگی اخیر دچار آبگرفتگی شد، گفت: اوضاع دفع آب‌های سطحی در بارش‌های آینده بهتر خواهد شد، اما مشکلات و موانعی داریم که باید برطرف شوند.

محمدرضا کرمی نژاد در خصوص آمادگی آبفا خوزستان برای بارندگی پیش رو  در اهواز  گفت: در اهواز دومین بارش را با ۳۳ میلی‌متر پشت سر گذاشته‌ایم که در بارندگی پیش رو احتمال باران بیشتری را پیش بینی کرده‌ایم.

او  افزود: شرکت آب و فاضلاب از سال ۱۴۰۰ پی‌گیری‌های فراوانی را در جهت حل شبکه‌های فاضلاب و دفع آب‌های سطحی داشته است و تا امروز هم  اقدامات قابل قبولی  را داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان  با بیان اینکه  اوضاع آبگرفتگی در شهر اهواز نسبت به سال قبل بسیار بهتر شده است، اما نواقصی در کار وجود دارد که به سرعت رفع می‌شود، گفت: در مناطقی مانند، کمپلو جنوبی، کیانپارس، راه آهن، عین ۲، کوی سیاهی که در سال‌های گذشته دچار آبگرفتگی می‌شدند امسال شاهد آبگرفتگی این مناطق نبوده‌ایم.

آقای کرمی نژاد با اشاره به بارندگی اخیر در مناطقی که دچار آبگرفتگی شدند، افزود: در بارندگی روز پنجشنبه هفته گذشته، ۶۱ نقطه از شهر اهواز دچار آبگرفتگی شد که به جز سه چهار نقطه، تمام این آب‌ها در ساعات اولیه دفع شدند.

او  با اشاره به اقدامات انجام شده در فاضلاب اهواز گفت: ۸ پمپ جدید خریداری شده که با نصب آن‌ها سرعت تخلیه  آب  بیشتر می‌شود تا  در بارندگی‌های آینده در این مناطق دچار مشکل نشویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه نقاط آب گرفته ما در بارندگی‌های اخیر نسبت به پارسال  بسیار کمتر بود، افزود: اکنون آمادگی ما نسبت به بارش‌های پیش رو بیشتر شده است.

 آقای کرمی نژاد با بیان اینکه نقاط دارای شبکه فاضلاب، هیچ مشکلی به لحاظ دفع آب‌های سطحی ندارند، گفت: در نقاطی که شبکه فاضلاب اهواز اجرا شده هیچ مشکلی به لحاظ دفع آب‌های سطحی نداریم، اما در مناطقی که شبکه اجرا نشده، نواقصی وجود دارد که به مرور برطرف می‌شود.

او با اشاره به اینکه  شهر اهواز به دلیل مسطح بودن، تخلیه آب با ایستگاه پمپاژ آب انجام می‌شود، ادامه داد: ۱۸۶ ایستگاه پمپاژ باید آب را در سطح شهر اهواز با مساحت ۱۸ هزار و ۶۵۰ هکتار دفع کند.

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت:  اوضاع دفع آب‌های سطحی در بارش‌های آینده بهتر خواهد شد، اما مشکلات و موانعی داریم که باید برطرف شوند.

آقای کرمی نژاد می‌گوید:  اکثر باران‌هایی که دراهواز می‌بارد، درزمان کوتاه و باشدت زیاد است که همین امرسبب آبگرفتگی شده وتخلیه آب با سرعت کمتر انجام می‌شود، اما هر زمان که بارش  باشدت پایین داشته‌ایم شاهدآبگرفتگی نبوده‌ایم.

او افزود: شبکه فاضلاب اهواز ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که ۳۹ درصد از کار باقی مانده در حال تکمیل است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به آبگرفتگی در منطقه گلدشت اهواز، گفت: این منطقه دارای شبکه فاضلاب نیست، فاضلاب این منطقه  با جوب‌های آب تخلیه می‌شود و  کار شبکه فاضلاب آن به تازگی شروع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.