رئیس هیات بادبانی استان کردستان انتخاب شد

در مجمع انتخابات هیات بادبانی استان کردستان، طاها باوانی به عنوان رئیس مجمع این هیأت در استان انتخاب شد.

 نایب رئیس فدراسیون بادبانی امروز در مجمع انتخابات هیات بادبانی استان کردستان که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: کسب مدال بازی‌های آسیایی در رشته قایقرانی و بادبانی سخت است، اما ورزشکاران کردستانی در سالیان گذشته با کسب مقام‌های ارزشمند در این بازی‌ها، عملکرد خوب خود را نشان داده‌اند.

غلامرضا امینی با تاکید بر اینکه فدراسیون بادبانی و اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان باید از رئیس هیات استان حمایت کند، افزود: تاسیسات و استعدادهای بادبانی در کردستان مطلوب است اما در زمینه تجهیزات ضعیف است.

وی به لزوم ورود بخش خصوصی به این رشته ورزشی به دلیل درآمدزایی خوب آن تاکید کرد و گفت: بادبانی جز رشته‌های پرمدال است و در آینده‌ای نزدیک کشور در بازی‌های آسیایی مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

 نایب رئیس فدراسیون بادبانی خاطرنشان کرد: استان کردستان چند سال است که به دلیل اختلافات صاحب مدال این رشته نمی‌شود و باید مراقب باشیم از همین ابتدای آغاز به کار هیأت جدید از ایجاد اختلافات پرهیز شود.

کردستان در زمینه ورزش‌های آبی ظرفیت‌های خدادادی دارد

 سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان  نیز در این جلسه اظهار داشت: هیأت بادبانی استان کردستان جز هیات‌های تازه تاسیس است و این موضوع مزایا و نقاط ضعفی هم دارد.

آمنه غلام‌ویسی به مزیت‌های آن اشاره کرد و گفت: در آغاز مسیر، ایجاد بنیه و اساس راحت‌تر است و قطعا چالش‌هایی که دیگر هیئات با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه شناسایی و معرفی این رشته با جامعه از مشکلات این حوزه است، اذعان کرد: معرفی و جذب مخاطب به این رشته، بستگی به نحوه کار رئیس هیأت دارد‌.

 سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان با اعلام اینکه کردستان در زمینه ورزش‌های آبی ظرفیت‌های خدادادی دارد، گفت: استعدادهای خوبی نیز در این استان داریم که کسب رتبه در سالیان گذشته گویای آن است لذا اداره کل ورزش و جوانان در حد توان حمایت می‌کند و تلاش می‌کنیم رشته بادبانی و قایقرانی جایگاه واقعی میان ورزشکاران و جامعه را کسب کند.

تجهیزات رشته بادبانی در استان کردستان ضعیف است

طاها باوانی، تنها کاندیدای این هیات نیز در ابتدای این جلسه اظهار کرد: رشته‌های ورزشی همچون قایقرانی و بادبانی با تجهیزات و امکانات سرپا می‌شود و نیازمند کمک‌های فدراسیون و ورزش و جوانان استان است.

وی با اشاره به اینکه ورزش قایقرانی وقتی معنا پیدا می‌کند که تجهیزات در اختیار داشته باشد، گفت: استان کردستان مستعد این رشته است و زمانی می‌تواند توسعه پیدا کند که به مردم معرفی شود.

باوانی اذعان کرد: شرایط ورزش تغییر کرده و باید با شرایط حرکت کنیم لذا وجود باشگاه‌ها در وجود و فعالیت هیات‌ها موثر است.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم هیات منسجمی را تشکیل می‌دهیم و از ابتدا از شهرستان سنندج شروع می‌کنیم و بعد هم به سراغ شهرستان‌های دارای استعداد بیشتر حرکت می‌کنیم.

باوانی به اهمیت وجود مربی‌های توانمند در این حوزه اشاره کرد و گفت: مربیان کاربلد می‌توانند در موفقیت هیات نقش‌آفرینی کنند. 

در این مجمع طاهر باوانی با کسب ۱۲ رای از ۱۲ رای ماخوذه به عنوان رئیس هیات بادبانی استان کردستان انتخاب شد.

در این جلسه همچنین مهین زندی با کسب ۱۲ رای از ۱۲ رای ماخوذه به عنوان نایب رئیس این مجمع انتخاب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.