دیدار مکرون و رئیس سابق رژیم صهیونیستی در الیزه

رئیس جمهور فرانسه و رئیس سابق رژیم صهیونیستی در کاخ الیزه دیدار و درباره خطرات گسترش جنگ در خاورمیانه گفتگو کردند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و روون ریولین، رئیس سابق رژیم صهیونیستی در کاخ الیزه دیدار و درباره خطرات گسترش جنگ در خاورمیانه گفتگو کردند.

به گزارش آناتولی، الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مکرون دوشنبه در این دیدار گفت: فرانسه با شرکایش تمام تلاش خود را برای آزادی تمامی گروگان‌ها غزه از جمله هشت شهروند فرانسوی ما انجام می‌دهد.

وی همچنین «نگرانی شدید خود را در مورد افزایش خشونت علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری» ابراز کرد.

رئیس جمهور فرانسه در این دیدار بر حفاظت از غیرنظامیان، تبعیت از قوانین بین‌المللی بشردوستانه؛ از سرگیری روند سیاسی برای اجرای راه حل دو دولتی و همزیستی مسالمت‌آمیز تاکید کرد.

این دیدار در حالی انجام شد که مکرون روز یکشنبه در تماس‌های تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفتگو کرد.

همچنین مکرون و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین دوشنبه در گفت‌وگویی تلفنی بر توقف جنگ در نوار غزه تاکید و تشکیل دو دولت مستقل را راه حل برون رفت از بحران کنونی ارزیابی کردند.

در بیانیه وزارت امور خارجه چین آمده است که رهبران دو کشور یگانه راه جلوگیری از بروز یک فاجعه انسانی را توقف جنگ غزه و خروج این باریکه از محاصره نیرو‌های اسرائیلی دانستند.

از سوی دیگر» آن کلر لژاندر» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه پنجشنبه در کنفرانسی خبری درباره جنگ رژیم صهیونیستی در غزه گفت که هدف از این خشونت و خونریزی‌ها آواره کردن عامدانه فلسطینی‌هاست و اسرائیل باید از ساکنان غیر نظامی کرانه باختری محافظت کند.وی همچنین تاکید کرد که اسرائیل نباید درباره آینده غزه تصمیم‌گیری کند و این باریکه باید بخشی از کشور فلسطین باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
جفتشون رو روی تخت مرده شور خونه بببنیم
آخرین اخبار