کاخ سفید:

آمریکا ممکن است بار دیگر انصارالله یمن را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهد

جان کربی اعلام کرد به دلیل ربودن کشتی اسراییلی از سوی انصارالله یمن، ممکن است این جنبش بار دیگر در لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا قرار گیرد.

اقدامات جنبش انصارالله یمن در توقیف کشتی رژیم صهیونیستی و ناتوانی تل آویو در پاسخ دادن به این اقدام باعث شده است آمریکا وارد میدان شده و بار دیگر از متحد خود دفاع کند. 

به گزارش الجزیره، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز (سه شنبه) اعلام کرد ممکن است آمریکا به دلیل اقدامات اخیر جنبش انصارالله یمن و توقیف یک کشتی در آب‌های بین المللی بار دیگر اقدام به قرار دادن نام این جنبش در لیست سازمان‌های تروریستی کند. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در آخرین اقدامات دولتش در سال ۲۰۲۱ اقدام به خارج کردن نام انصارالله از لیست سازمان‌های تروریستی خارجی کرده بود. 

کربی در کنفرانس خبری روزانه خود با خبرنگاران تاکید کرد علاقه‌ای به سخن گفتن پیرامون توافق تبادل اسرا میان حماس و اسراییل ندارد. با این حال، ما نمی‌خواهیم در این ساعات حساس سخنی بگوییم که باعث به خطر افتادن توافق احتمالی میان طرفین شود. 

وی در ادامه مدعی شد: آمریکا از عملیات نظامی اسراییل در جنوب غزه حمایت نخواهد کرد مگر آنکه تل آویو برنامه‌ای مشخص برای حفاظت از صد‌ها هزار غیرنظامی مستقر در این منطقه در نظر گرفته باشد.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۲
هر روز یک تصمیم می‌گیرند
آخرین اخبار