ایجاد چهار رشته جدید در دانشگاه آزاد تبریز

معاون آموزش دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: چهار رشته محل جدید در مقطع دکتری در این واحد دانشگاهی ایجاد و پذیرش دانشجو انجام شد.

آقای علیپور گفت: مهندسی برق الکترونیک، مدیریت بازرگانی، ژنتیک و علوم مولکولی رشته محل‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی تبریز است که از سال تحصیلی جدید اقدام به جذب دانشجو کرده است.

وی اظهار کرد: در این راستا تعداد ۱۲ نفر در ۲ رشته ژنتیک و علوم مولکولی، ۱۲ نفر در رشته مدیریت بازرگانی و تعداد هفت نفر در رشته مهندسی برق الکترونیک جذب شده اند که از ترم جاری دروس خود را در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز طی می‌کنند.

آقای علیپور با اشاره به ظرفیت ۱۰ نفر مهندسی برق الکترونیک دلیل جذب تعداد هفت نفر را عدم احراز شرایط علمی و عمومی متقاضیان اعلام کرد.

وی ارتقای شاخص‌های علمی، آموزشی و فرهنگی را از رویکرد‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بیان و اضافه کرد: بر همین اساس و طبق ارزیابی‌های معاونت علمی ریاست جمهوری این مجموعه از رتبه ۲۰ کشور در سال ۱۴۰۰ به رتبه چهارم در زمان حاضر ارتقا یافته است که این رتبه در سال گذشته تحصیلی ۱۶ بود.

آقای علیپور تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز را ۳۲۷ نفر اعلام و اظهار کرد: یکی از شرایط مهم و اصلی ایجاد و راه اندازی رشته محل‌های جدید در مقطع دکتری برخورداری از هیات علمی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

وی برگزاری تعداد ۱۲ عنوان آزمون طی امسال در حوزه‌های مختلف را یکی از فعالیت‌های مهم معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بیان کرد.

آقای علیپور برخورداری از ۱۵ استاد در فهرست سرآمدان علمی کشور و ۶ نفر در جمع ۲ درصد دانشمندان جهان را از جمله قابلیت‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار