سوناک: ۳۰ میلیارد پوند سرمایه‌گذاری در انگلیس تضمین شده است

نخست‌وزیر انگلیس از تضمین ۳۰ میلیارد پوند سرمایه‌گذاری در این کشور خبر داد.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت تاثیرات بسیار مخربی بر اقتصاد لندن گذاشته است. از این رو، حزب محافظه کار که حامی خروج از اتحادیه اروپا بود اکنون به دنبال آن است که با یافتن شرکای اقتصادی جدید، شرایط سیاسی خود را در داخل کشور بهبود بخشد.

به گزارش تله تریدر، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در نشست جهانی سرمایه گذاری در لندن اعلام کرد انگلیس سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد پوندی در کشور را تضمین کرده است. این میزان ۳ برابر میزانی است که در آخرین نشست جهانی سرمایه گذاری در لندن تضمین شده بود. 

سوناک با اشاره به برنامه‌های دولت خود برای رونق اقتصادی در کشور، خاطرنشان کرد: هدف ما افزایش رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در سرتاسر کشور است. اقتصاد انگلیس اکنون در شرایط بسیار مساعدی قرار دارد. 

وی در ادامه با اشاره به بحران پناهجویان و شکست طرح دولت به منظور اخراج مهاجران به رواندا افزود: مهاجران یک موضوع جدی در انگلیس به شمار می‌روند. ما به دنبال آن هستیم که فشار‌ها به منظور کنترل پدیده پناهجویان را افزایش داده و میزان مهاجرت غیرقانونی را کاهش دهیم. 

گفتنی است پیش‌تر دادگاه عالی انگلیس با طرح دولت سوناک به منظور اخراج پناهجویان به کشور رواندا مخالفت کرده بود. با این وجود، دولت محافظه کار انگلیس به دنبال آن است که راهکار دیگری برای مدیریت این موضوع بیابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار