معاون سازمان محیط زیست:

مطالعات طرح نجات بخشی تالاب یادگارلوی نقده انجام شد

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح مطالعات جامع تالاب بین المللی یادگارلوی نقده با هدف تعیین و بررسی راهکار‌های نجات بخشی این تالاب بین المللی انجام شد.

مجتبی ذوالجودی معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تالاب بین المللی یادگارلوی نقده بیش از ۲ دهه است که به دلیل تعارض به وجود آمده در اثر احداث غیر اصولی زهکش سد حسنلوی شهرستان نقده، خشک شده است.

وی اضافه کرد: برای ۲۲۶ تالاب در کشور برنامه مدیریت وجود دارد و دولت با حساسیت ویژه‌ای موضوع احیای وضعیت زیستی و آبی آن‌ها را دنبال می‌کند و مصمم است تا شرایط تالاب‌ها را بهبود بخشد.

ذوالجودی با اشاره به وضعیت مطلوب تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه و تالاب‌های شهرستان نقده ادامه داد: به دلیل کاهش قابل توجه میزان بارندگی و عدم تامین کامل حق آبه، تالاب‌های کشور اغلب وضعیت مطلوبی از لحاظ آبی ندارند، اما در آذربایجان غربی در نتیجه تعامل اداره کل حفاظت محیط زیست با شرکت آب منطقه‌ای و جوامع محلی، حق آبه حداکثری با توجه به شرایط آبی اختصاص یافته و وضعیت تالاب‌های استان بسیار مطلوب است.

به گفته معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، با همکاری دستگاه‌ها و جوامع محلی توانستیم پس از ۲۰ سال، تالاب‌های بین المللی قوپی باباعلی در شهرستان مهاباد و تالاب حله در استان بوشهر را آبگیری کنیم و از تبدیل آن‌ها به کانون‌های گرد و خاک جلوگیری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.