حمایت متقاضیان سرمایه گذاری در زمینه راه اندازی واحدهای مرغ تخم گذار

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تولید تخم‌مرغ در استان کمتر از نصف نیاز بازار استان است، از حمایت متقاضیان سرمایه گذاری در زمینه راه اندازی واحدهای مرغ تخم گذار خبر داد.

 سیروس نوروزی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه از نظر تولید تخم‌مرغ در استان کمبود داریم، گفت : کمبودها را با وارد کردن تخم‌مرغ از سایر استان‌ها تامین می‌کنیم و نمی‌گذاریم کمبود در بازار  استان ملموس باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تولید تخم‌مرغ  در کرمانشاه کمتر از نصف نیاز بازار  استان است، افزود: در حالیکه روزانه ۲۸ تن تخم مرغ در استان تولید می شود، نیاز روزانه بازار استان به تخم مرغ ۶۵ تن است.

نوروزی با اشاره به برنامه استان برای افزایش تعداد واحدهای پرورش مرغ تخم گذار برای رسیدن به خودکفایی در زمینه تولید تخم مرغ، از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این حوزه دعوت کرد.

 نوروزی با اشاره به حمایت از متقاضیان راه‌اندازی واحدهای مرغ تخم گذار در استان، گفت: سعی می‌کنیم در مراحل مختلف شامل واگذاری اراضی منابع ملی، تخصیص مجوز آب و ارائه خدمات مشاوره‌ای و فنی، اخذ تسهیلات و... شرایط را برای متقاضیان تسهیل کنیم.

نوروزی راه‌اندازی واحدهای راکد و ایجاد واحدهای جدید مرغ تخم‌گذار را از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در راستای بی نیازی از واردات تخم‌مرغ از دیگر استانهای کشور عنوان کرد و افزود: همین الان سه واحد مرغ تخم گذار شامل دو واحد در شهرستان اسلام آباد غرب و یک واحد در شهرستان جوانرود در حال ساخت هستند که به زودی به بهره برداری خواهند رسید و با بهره برداری از این واحدهای بخشی از کمبود تولید تخم مرغ استان رفع خواهد شد.

نوروزی با بیان اینکه هم اکنون ۲۶ واحد مرغ تخم گذار در استان مجوز فعالیت دارند، گفت: ظرفیت این واحدها یک میلیون و ۱۵۰ هزار قطعه بوده که سالانه حدود ۱۱ هزار تن تولید تخم مرغ دارند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.