آخرین جزئیات از فروش اقساطی خودرو

سرپرست دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت در خصوص آخرین جزئیات از فروش اقساطی خودرو توضیحاتی را ارائه داد.

عبدالله توکلی لاهیجانی سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص فروش اقساطی خودرو گفت: برخی از خودروسازان این فروش اقساطی را آغاز کرده اند.

او گفت: از ابتدای سال تاکنون ما با کاهش قیمت خودرو در بازار مواجه بوده‌ایم به طوری که قیمت بازار به قیمت کارخانه نزدیک می‌شود، به نوعی خودرو از کالای سرمایه‌ای به سمت خارج شدن می‌رود.

توکلی گفت: فروش اقساطی خودرو هم به میزان تولیدی که وجود داشته به فروش می‌رسد به طوری که ما هم افزایش تولید و هم شکل گیری واردات خودرو را داریم که عملا بازار خودرو به سمت رقابتی شدن در حرکت است.

او گفت: در حال حاضر برخی از خودروسازان فروش اقساطی را آغاز کرده‌اند و قاعدتا هرچه جلوتر می‌رویم بازار خودرو رقابتی می‌شود و در خودروسازی سایپا میزان تحقق ثبت نام متقاضیان کمتر از پنجاه درصد بوده است.

معاون وزیر صمت گفت: به طوری که شرکت سایپا حتی فراخوان‌هایی را برای تحویل زودتر خودرو به مشتریان داشته است و اگر ظرفیت خالی داشته باشند برای فروش می‌گذارند.

او گفت: در گذشته برای عرضه خودرو در بازار، قرعه کشی خودرو را داشتیم که این موضوع حذف شد و در حال حاضر از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه می‌شود به طوری که در حال حاضر تولید خودرو از مرز یک میلیون عبور کرده است.

او گفت: خودروساز‌ها زمانی که ظرفیت مازادی داشته باشند ظرفیت جدیدی در سامانه یکپارچه اعلام می‌کنند به طور مثال خودروسازان در بخش خصوصی ۸۰ درصد تولیدشان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

توکلی گفت: به طور کلی هدف از سامانه یکپارچه این بود که خودرو ساز همه تولیدات خود را عرضه کند و فراتر از ظرفیت تولید عرضه نکند. در گذشته خودروسازان بیش از توان ظرفیت خودشان تولید می‌کردند. 

او گفت: سامانه یکپارچه شفافیت خودروسازان است به طوری که تولید و عرضه خودرو شفاف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۴۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
درمتن بالاگفته شده :(از ابتدای سال تاکنون ما با کاهش قیمت خودرو در بازار مواجه بوده‌ایم به طوری که قیمت بازار به قیمت کارخانه نزدیک می‌شود)
خیر عزیزم کاملابلعکس است:قیمت کارخانه به قیمت بازاررسیده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
من کارمندآموزش فنی وحرفه ای یکی از استانها هستم که نمی تونم خودروی مدل 82رو با 8میلیون دریافتی در ماه عوض کنم وبه قولی توی مخارج نان شب موندم خرید خودرو از نوع اقساطی پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ham8d
۰۹:۴۹ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
تا کی دروغ ،اینها حیا را خورده یک آب هم روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
حلبی رنگ می کنند میدن دست مردم ۶۰۰میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
عزیزم قیمت کارخانه داره ب قیمت بازار نزدیک میشه نه قبمت بازار ب قیمت کارخانه.‌‌تازه کدوم فروش اقساطی ؟؟؟؟؟مثلا اینجوری ک ۸۵درصد پول اول میکیرن الباقی هم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
باسلام بسیار عالی نصف کمتر خودرو نقد بقیه اقساط هم تولیدات خودرو فروش میرود هم کارگر سرکارخونه
بیکار نمیشود به تولید هم ضربه ای وارد نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم که کپن نداشت
۰۷:۲۹ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
قیمت بازار به کارخانه نزدیک شد!!! یا قیمت کارخانه و بازار در حال پیوند! من معذرت میخوام که قیمت کارخانه حوالی پنجاه درصد از پارسال اضافه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
چه فایده وقتی زد و بند بین دولت و دلاله و مشتری واقعی محروم
آخرین اخبار