افزایش کسری تجاری آمریکا

داده‌های آماری حاکی از افزایش کسری تجاری آمریکا در ماه اکتبر است.

آمار‌های رسمی نشان می‌دهد تولید ناخالص داخلی آمریکا (GDP) در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۲۳ هزار و ۳۲۰ میلیارد دلار بوده است. این بدان معناست که واشنگتن با فاصله از سایر کشورها، دارنده بزرگترین اقتصاد جهان است. با این حال، تمامی داده‌های آماری مربوط به اقتصاد ایالات متحده مثبت نیست که کسری تجاری یکی از این موارد است. 

به گزارش تله تریدر، براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی اداره آمار آمریکا، میزان کسری تجاری کالا این کشور در ماه اکتبر با ۳.۴ درصد افزایش ماهانه، به ۸۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است. 

نرخ کسری تجاری به مابه تفاوت میان میزان صادرات به واردات اطلاق می‌شود که این نرخ درباره آمریکا به دلیل میزان بیشتر واردات، منفی است. 

در این گزارش آمده است: در این بازه زمانی میزان صادرات کالای آمریکا با ۳ میلیارد دلار کاهش نسبت به ماه سپتامبر، به ۱۷۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است. در مقابل، میزان واردات بدون تغییر ۲۶۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده است. 

اداره تحلیل‌های اقتصادی آمریکا نیز امروز در گزارشی اعلام کرد میزان تولید ناخالص داخلی آمریکا در ۳ ماهه سوم سال جاری میلادی شاهد افزایش بوده و به ۵.۲ درصد رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
۰
۰۹:۴۷ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
خبر خنده داری افزایش کسر تجاری
آخرین اخبار