عربستان: به یک آتش‌بس پایدار در نوار غزه نیازمندیم

وزیر خارجه عربستان خواستار استقرار یک آتش‌بس دائمی در نوار غزه شد.

پیش از آغاز جنگ گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه، منابع آگاه غربی از مذاکره مخفیانه میان عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی با میانجیگری آمریکا به منظور عادی سازی خبر داده بودند. با این حال، شرایط فعلی خاورمیانه و کشته شدن ۱۵ هزار غیرنظامی در غزه به دست اسراییل باعث بسته شدن در‌های ورود عربستان به توافق ابراهیم شد. اکنون ریاض به دنبال دلجویی از فلسطینی هاست. 

به گزارش الجزیره، فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان سعودی امروز (چهارشنبه) خواستار استمرار آتش بس در نوار غزه شد. 

این مقام سعودی افزود: ما از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم که وظیفه خود را انجام داده و اقدام به استقرار آتش بس پایدار در نوار غزه کند. 

وی با انتقاد از کمک‌های ارسال به غزه، خاطر نشان کرد: کمک‌های بشردوستانه فعلی که به این باریکه ارسال شده اند بسیار کمتر از میزان مورد نیاز فلسطینیان است. 

فیصل بن فرحان تاکید کرد: خطر واقعی این است که آتش بس موقت به پایان خود رسیده و ما بار دیگر شاهد کشتار غیرنظامیان با همان حجم و گستردگی باشیم که پیش از آتش بس صورت می‌گرفت. این موضوع غیرقابل تحمل است. 

وزیر خارجه عربستان افزود: ما اکنون به دنبال روشن سازی این مطلب هستیم که آتش بس موقت کافی نیست، ما به یک آتش بس دائمی و پایدار نیازمندیم.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار