سوانح جاده‌ای همدان ۲ کشته بر جا گذاشت

جانشین رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بروز ۲ سانحه رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در جاده‌های برون شهری همدان ۲ کشته و یک زخمی بر جا گذاشت.

سرهنگ ارسلان سرمدی گفت: سانحه نخست مربوط به واژگونی سواری پیکان در جاده لالجین - طاهرلو در مسیر روستایی میرزا حصاری است.

او گفت: سرعت بیش از حد مجاز راننده سواری پیکان موجب برخورد این وسیله نقلیه با تلی از خاک حاشیه جاده سپس واژگونی خودرو شد.

رئیس پلیس راه همدان با بیان اینکه راننده ۴۸ ساله پیکان در دم جان باخت گفت: خط ترمز ۳۰ متری این خودرو بیانگر سرعت بسیار بالای آن است به گونه‌ای که راننده توان کنترل وسیله نقلیه را نداشته است.

سرهنگ سرمدی گفت: در سانحه دیگری راکب ۱۶ ساله یک دستگاه موتورسیکلت به علت تردد با سرعت بالا در مسیر جنت آباد شهرستان اسدآباد واژگون شد که موتورسوار فوت و سرنشین آن مجروح و به مرکز درمانی منتقل شد.

او با بیان اینکه این سوانح در مسیر‌های فرعی اتفاق افتاده است گفت: ۳۰ درصد سوانح رانندگی برون شهری استان همدان در مسیر‌های فرعی رخ می‌دهد و عامل ۲۵ درصد از سوانح تردد با سرعت غیرمجاز است.

جانشین رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بیشتر جاده‌های فرعی از نظر زیر ساختی استاندارد نیستند و بدون شانه خاکی و روشنایی، دارای پیچ‌های خطرناک و عرض کم هستند.

سرهنگ سرمدی از رانندگان خواست سرعت مطمئنه را به ویژه حین تردد در مسیر‌های فرعی رعایت کنند چرا که سرعت مهمترین علت بروز سوانح جاده‌ای است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.