سازمان ملل از افزایش «چشمگیر» تعداد فلسطینیان بازداشت شده خبر داد

دفتر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین در بیانیه‌ای از افزایش شدید شمار اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر و وضعیت نامناسب آنان خبر داد.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید که از آغاز جنگ غزه، بیش از سه هزار فلسطینی در کرانه باختری و قدس شرقی اشغالی دستگیر شده‌اند.

به گزارش الجزیره،گفته می‌شود فقط در شش روز گذشته ۱۶۰ فلسطینی بدون هیچ مدرکی از سوی ارتش اشغالگر دستگیر شده اند و شش مرد فلسطینی در بازداشت به شهادت رسیده‌اند. 

این دفتر ابراز نگرانی کرده که دو روز پیش، نیرو‌های صهیونیست دو کودک را در «جنین» به شهادت رساندند که یکی از آن‌ها، پسر بچه ۸ ساله‌ای بود که هنگام فرار از پشت سر هدف گلوله قرار گرفت.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین همچنین می‌گوید نیرو‌های اشغالگر از ابتدای جنگ تاکنون ۶۲ کودک را در کرانه باختری به شهادت رسانده‌اند. این دفتر اعلام کرد که جنایاتی از این دست «باید پایان یابد و همه کسانی که در جنایات علیه کودکان مسئول هستند باید پاسخگو شوند». 

افزون بر این، بر اساس این گزارش وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی «به طور قابل توجهی» بدتر شده است. گفته شده که زندانیان از ازدحام شدید شكايت دارند و همچنین دسترسی آنان به غذا، آب، برق، خدمات پزشکی و ملاقات با خانواده شدیدا محدود شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار