رشد ۳۵ درصدی جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی نسبت به سال قبل

معاون وزیر جهاد گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی ۳۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه رشد داشته است‌.

رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی کشور در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی خاک گفت: امسال به منظور حفاظت از خاک و اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز پایش هوشمند اراضی کشاورزی در دستور کار قرار گرفته  است.

افلاطونی درباره اهمیت حفاظت از خاک و اراضی کشاورزی گفت: اراضی کشاورزی نزدیک به ۱۱ درصد از اراضی کشور را تشکیل می‌دهد و از این میزان حدود ۵ میلیون هکتار یعنی کمتر از ۳ درصد از کل اراضی کشور و کمتر از ۳۰ درصد از ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی، اراضی کشاورزی درجه یک و درجه دو است.

به گفته او،  بخش مهمی از محصولات و تولیدات غذایی از این اراضی درجه یک و دو تامین می‌شود.

افلاطونی ادامه داد: این سازمان با تمام قوا در راستای حفاظت از اراضی و خاک‌های کشاورزی به عنوان یکی از متولیان اراضی کشاورزی و مدیریت اراضی کشور تلاش می‌کند.

معاون وزیر جهاد با اشاره به عملکرد این سازمان در دولت سیزدهم گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۲ شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی ۳۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه رشد داشته است‌.

رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: طی این مدت ۱۵۴ هزار و ۷۳۸ هکتار تغییر کاربری اراضی کشاورزی شناسایی و از انجام آن جلوگیری کرده‌ایم.

او گفت: با رشد ۲۹ درصدی ۶۱ هزار و ۶۳ مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی توسط این سازمان تخریب و قلع و قمع شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار