بازدید از آبشار شیوند، در پاییز را از دست ندهید+ فیلم

آبشار شیوند یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی خوزستان است که در ایذه واقع شده است.

آبشار شیوند ایذه آبشاری زیبا در استان خوزستان، ۳۰ کیلومتری ایذه در روستای شیوند واقع شده است. ارتفاع این آبشار ۹۰ متراست و در دامنه‌های شرقی کوه منگشت قرار دارد.

روستای شیوند به دلیل همجواری با دریاچه سد و رودخانه کارون از یکسو و رشته کوه‌های زاگرس با جنگل‌های بلوط، رودخانه ها، آبراهها، آبشارها، صخره‌‎ها و نیز برخورداری از طبیعت مطلوب از سوی دیگر از جذابیت‌های بی نظیری برای گردشگری برخوردار است.

منطقه شیوند بخشی از مناطق حفاظت شده شالو و منگشت است. روستای شیوند از سه روستای بزرگ شیوند، روستای نوشیوند و پشت آسیاب تشکیل شده و از توابع دهستان دنباله رود شمالی، بخش دهدز شهرستان ایذه محسوب می‌شود.

این روستا در دل منطقه حفاظت شده منگشت و شالو واقع شده که رودخانه کارون از شـــرق آن می‌گذرد. آبشار بلند و مرتفع روستای شیوند نیز از دل کوه فاصله‌ای حدود چهار کیلومتر را طی می‌کند و به دریاچه می‌ریزد.

آبشار شیوند (Sheyvand)، متشکل از چند رشته آبشار است که از رشته کوه منگشت (Mongosht) در رشته کوه زاگرس سرچشمه گرفته و در نهایت بعد از آخرین آبشار (با ارتفاع پنجاه متر) و با عبور از کنار روستای شیوند به کارون در محل دریاچه پشت سد کارون ۳ می‌پیوندد.

مسیر دسترسی به آبشار شیوند فقط از طریق عبور از دریاچه کارون ۳ امکان پذیر است.

 روبروی این بلندترین آبشار استان خوزستان نیز دهکده گردشگری «زراس» است. راه دسترسی رایج به روستا با بارج، کشتی و قایق تندرو فراهم شده است.

بجز این آبشار، رشته آبشار‌های دیگری در بالادست این آبشار وجود دارد که معمولا کوهنوردان برای دیدار از آن‌ها، یک روز دیگر به برنامه خود در دیدار از زیبایی‌های این منطقه اضافه می‌کنند.

اگر در فصل پاییز به دیدار این آبشار بیایید از دیدار انار‌های رسیده این منطقه نیز بهره مند می‌شوید. منظره دانه‌های انار پهن شده روی سقف خانه‌های روستایی در این فصل واقعا زیباست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
از کی تا حالا شیوند و دهکده توریستی زراس جزوه ایذه س؟؟
آدرسی ک شما میدین مث این میمونه ک استان اصفهان رو تو کشور روسیه معرفی کنید
آقای محترم دهستان شیوند و دهکده توریستی زراس تو بخش قارون شهرستان دزپارت استان خوزستانه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
حالا سی دهدز، په سیچنمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
با عرض سلام
روستاس زارس اشتباه هست درستش روستای زراس (zaraas) هست