رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد:

شایعه در خصوص واگذاری ایستگاه تحقیقات تک کوهانه شتر صحت ندارد

اسماعیل زاده حسینی گفت: هرگونه شایعه در خصوص واگذاری ایستگاه تحقیقات تک کوهانه شتر و فروش چند نفر از شتر‌های بافق بدون برگزاری مزایده، صحت ندارد.

اسماعیل زاده حسینی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد گفت: این شایعات صحت ندارد و مزایده فروش شتر‌ها در بافق قانونی و با اطلاع رسانی در سامانه مربوطه برگزار شده است. 

او افزود: هدفمان از فروش چندنفر از شتر‌ها این است که ایستگاه تحقیقات شتر تک کوهانه بافق برد ملی داشته باشد و تحقیقات برای کل کشور در بافق انجام شود. 

اسماعیل زاده حسینی بیان کرد: در چند روز آینده قرار است در بافق جلسه‌ای با حضور مسؤلین شهرستان و استان در خصوص برگزاری کنگره جهانی شتر در بافق، تشکیل شود. 

او گفت: از اهداف دیگر سازمان تحقیقات شتر، ورود و رسوخ دانش به گله‌های مردمی، توسعه گردشگری، مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اخذ مجوز فن آوری‌های به روز پرورش شتر و.. است. 


رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد افزود: تیمی از قطر برای سرمایه گذاری در این زمنیه در بافق، برای انجام فعالیت‌های فاوو برای ساربانی و سیستم مدیریت هوشمند برای شترداران، اعلام حضور کردند. 

او تصریح کرد: مردم به شایعات دامن نزنند و بدانند هیچ گونه قصد ونیتی برای ترک یا جابجایی ایستگاه تحقیقات شتر تک کوهانه بافق به شخص یا مکان دیگری وجود ندارد.

دهقان فرماندار بافق نیز گفت: این یک امر طبیعی است که بر اساس تحقیقات مرکز تحقیقات شتر، تعدادی شتر از آنجا به شهر دیگر یا از شهر دیگر به بافق، منتقل شود. 

او افزود: برای جابجایی شترها، باید هزینه‌های انتقال آن‌ها دریافت و خرید و فروشی انجام شود که روال کار و طبیعی است.

دهقان خاطرنشان کرد: اینطور نیست که سهمیه شتر شهرستان تصاحب شود و فقط طبق روال گذشته، کار در حال انجام است.

او تصریح کرد: در کارگروه توسعه شهرستان، پهنه شتر در حال پیگیری است تا هرچه زودتر انجام شود و به دامداران و شتر داران تسهیلات، برای توسعه، داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار