شی: چین و اروپا به عنوان دو نیروی اصلی باید حامی جهان چند قطبی باشند

رئیس جمهوری چین در دیدار با رئیس شورای اروپا و رئیس کمیسیون اروپا، تاکید کرد که روابط پکن و بروکسل برای صلح، ثبات و رفاه جهانی، ضروری است.

به نقل از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین روز پنجشنبه در دیداربا با «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا و «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، خواستار گسترش همکاری‌های سودمند، اعتماد سیاسی، رایزنی‌های دولتی و تشکیل نشست‌های راهبردی بین پکن و بروکسل شد.

وی گفت: گفت‌وگو‌های چین و اتحادیه اروپا در زمینه‌های راهبردی، اقتصادی و تجاری، فناوری سبز و دیجیتال در طول این چند ماه گذشته نتایج خوبی به همراه داشته است.

شی با اشاره به اینکه توسعه روابط پکن و بروکسل از شتاب خوبی برخوردار است، تاکید کرد: دو طرف باید در همین راستا تلاش کنند.

رئیس جمهوری چین اذعان کرد که روابط پکن و اروپا برای صلح، ثبات و رفاه جهانی یک امر ضروری است و برای گسترش ثبات و انگیزه، نیاز به حمایت جهانی دارد.

شی با اشاره به اینکه جهان دچار تغییرات زیادی شده که در طول یک قرن گذشته نمونه‌ای نداشته است، تاکید کرد که چین و اروپا به عنوان دو نیروی اصلی باید حامی جهان چند قطبی و بازار جهانی باشند.

شی با تاکید بر اینکه امسال بیستمین سالگرد مشارکت راهبردی جامع بین پکن - بروکسل است، خواستار تقویت اعتماد سیاسی، ارتباطات راهبردی و مدیریت اختلافات با گفت‌وگوی سازنده شد.

وی افزود: چین مایل به همکاری با اتحادیه اروپا به عنوان شریک کلیدی در زمینه‌های اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری، صنعتی و زنجیره تامین در راستای منافع متقابل، نتایج برد-برد، دستیابی به توسعه مشترک، تقویت صنایع سنتی و نوظهور و تبادلات مردمی است.

شی خاطرنشان کرد که پکن مایل به توسعه کیفیت بالا طرح «یک کمربند و یک جاده» در جهت اتصال به «دروازه‌های جهانی» اروپا و کمک به کشور‌های در حال توسعه است.

وی افزود: دو طرف باید در جهت گسترش ارتباطات و هماهنگی‌ها در چارچوب‌های چند جانبه از جمله سازمان ملل متحد و گروه ۲۰، پایبندی به چندجانبه‌گرایی و یافتن راه حل‌های مناسب برای مسائل‌های جهانی و منطقه تلاش کنند.

نمایندگان بروکسل: توسعه پایدار چین به نفع اروپا است

«چارلز میشل» و «اورسولا فون در لاین» هم در این نشست تاکید کردند که اتحادیه اروپا و چین به عنوان دو نیروی اصلی در جهان، شرکای مهم اقتصادی و تجاری یکدیگر هستند و زمینه‌های همکاری گسترده‌ای دارند.

نمایندگان اتحادیه اروپا خاطرنشان کردند که بروکسل اهمیت زیادی نسبت به روابط با پکن قائل است و تمایل به توسعه روابط بلندمدت، باثبات، قابل پیش‌بینی و پایدار با چین دارد.

آن‌ها افزودند که این نشست موجب انگیزه جدید در توسعه آینده روابط اروپا با پکن می‌شود.

این نمایندگان اروپایی معتقد هستند که توسعه بلندمدت و پایدار اقتصاد چین به نفع اروپا است.

طرف اروپایی با تاکید بر اینکه بروکسل پایبند به سیاست اصل چین واحد است، اعلام داشتند: اروپا مایل به همکاری با پکن در زمینه‌های اقتصاد، تجارت، صنایع سبز، دیجیتال، ثبات و امنیت زنجیره تامین و زنجیره صنعتی، تغییرات اقلیمی و هوش مصنوعی است.

آن‌ها افزودند: بروکسل مایل به همکاری نزدیک با پکن در جهت حمایت از چندجانبه گرایی، اهداف و اصول منشور ملل متحد و یافتن راه حلی مناسب برای مسائل اوکراین، خاورمیانه و سایر نقاط جهان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
این اروپائیها نوکران آمریکا ونظام سرمایه داری هستند وفقط پول مهم است نه بشریت
آخرین اخبار