اجرای طرح ملی دادرس در ۳۵۰ مدرسه آذربایجان غربی

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: طرح ملی دادرس در ۳۵۰ مدرسه استان آموزش‌های امدادی ارائه می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در نشست مشترک آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر استان که با حضور معاون دانش آموزی و پیش دبستانی سازمان امور جوانان جمعیت هلال احمر کشور در ارومیه برگزار شد گفت: ۷۷ هزار نفر از معلمان و بازنشستگان  آموزش و پرورش استان آموزش‌های امدادی را دریافت خواهند کرد.

حمید محبوبی ادامه داد: این آموزش‌ها شامل امداد و کمک‌های اولیه از جمله احیای قلبی ریوی، آتل بندی و بانداژ، حمل مصدم و چادرزنی، اطفای حریق، پناهگیری و خروج اضطراری بوده که با هدف کسب آمادگی جهت مقابله با آسیب‌های ناشی از حوادث سوانح ویژه دانش آموزان در ۳۵۰ مدرسه استان ارائه می‌شود.

معاون دانش آموزی و پیش دبستانی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور در لین نشست مشترک تاکید کرد: کشور ما با توجه به حادثه خیز بودن به دلیل بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله، نیازمند آموزش‌های همگانی می‌باشد.

وحید ایمانی افزود: جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی با همکاری بسیار خوب و موثر با آموزش و پرورش آذربایجان غربی توانسته است در سطح استان تمامی آموزش‌های لازم المپیاد دادرس را در مدارس آموزش داده و دانش آموزان را برای مواجه با شرایط سخت و ضرورت دار آماده کند تا میزان تلفات انسانی و اجتماعی در حوادث کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های طرح ملی دادرس، خود امدادی و دگر امدادی می‌باشد که در قالب تیم‌های ۱۴ نفره در هشت آیتم امدادی و غیر امدادی در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری اجرا میشود که به حمدالله جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از استان‌های کشور می‌باشد که به صورت فعال در این طرح ملی حضور داشته و دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.