اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین: حملات اسرائیل به غزه جنایت علیه آزادی است

رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین اعلام کرد حملات اسرائیل علیه مردم غزه جنایت علیه آزادی رسانه‌ها و بشریت است.

رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین اعلام کرد که حملات رژیم اسرائیل علیه مردم غزه جنایت علیه آزادی رسانه‌ها و بشریت است و این رژیم در صورت عدم پیگرد قانونی به کشتار و جنایت علیه خبرنگاران ادامه خواهد داد.

«ناصر ابوبکر» رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین در دیدار با خبرنگاران محلی در پاریس پایتخت فرانسه با بیان اینکه طبق قوانین بین‌المللی قطع اینترنت مانع از اطلاع رسانی و جرم محسوب می‌شود، گفت: آنچه هم اکنون در فلسطین توسط رژیم اشغالگر اسرائیل رخ می‌دهد جنایت علیه آزادی مطبوعات و بشریت است.

وی خاطرنشان کرد که اگر آنچه در این منطقه اتفاق می‌افتد در کشور دیگری رخ می‌داد، جامعه بین‌المللی به گونه‌ای دیگر عمل می‌کرد.

ابوبکر با بیان اینکه جامعه جهانی مدام از آزادی، آزادی بیان و رسانه، دموکراسی و حقوق بشر صحبت می‌کند، تصریح کرد: اما وقتی پای فلسطین به میان می‌آید، این ارزش‌ها از بین می‌رود و آزادی بیان به یکباره ممنوع می‌شود.

او تصریح کرد که آن‌ها به انتقال رنج مردم غزه به جهانیان ادامه خواهند داد و هیچکس نمی‌تواند آن‌ها را در این مسیر متوقف کند. رژیم اسرائیل که در این زمینه مرتکب جنایت جنگی شده است، باید در مقابل دادگاه پاسخگو باشد.

ابوبکر با اشاره به اینکه همه در برابر جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل سکوت کرده اند و در این خصوص هیچکس در جهان اقدامات لازم را انجام نمی‌دهد، گفت: اگر مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل به دلیل جرایم علیه آزادی بیان، ممنوعیت اشتراک گذاری اطلاعات و جنایات علیه اهل رسانه و نهاد‌های آزادی عقیده تحت پیگرد قانونی قرار نگیرد، به کشتار و جنایت علیه خبرنگاران ادامه خواهد داد.

رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین خواستار محاکمه و مجازات هرچه سریع‌تر مقامات رژیم اسرائیل در دادگاه بین‌المللی کیفری به خاطر جنایات علیه روزنامه نگاران شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
نه تنها نقشه آمریکا و اسرائیل در تفرقه افکنی بین گروه های مقاومت با شکست کامل روبرو رشده است بلکه هرچه بحران غزه تداوم بیشتری می یابد شاهد افزایش اتحاد بیشتر بین گروههای مقاومت و حتی جذب بیشتر ملتها و دولتها به سمت لزوم مقاومت و نابودی اسرائیل را شاهد هستیم. طولانی شدن جنگ در غزه قطعا موجب انزوای کامل آمریکا و اسرائیل در عرصه بین المللی می شود و تو خالی بودن شعارهای آزادی بیان و حقوق بشری اروپائیان وغربی ها را رسوا خواهد ساخت. زمان به ضرر اسرائیل در حال سپری شدن است.
آخرین اخبار