ادامه آموزش رایگان متقاضیان جذب در پروژه‌های نفت و گاز کرمانشاه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به ادامه آموزش رایگان متقاضیان جذب در پروژه‌های نفت و گاز استان، گفت : افراد جویای کار می‌توانند برای ثبت نام در این دوره‌ها به مراکز فنی و حرفه‌ای سطح استان مراجعه کنند.

عزیز نوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به ادامه دار بودن ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی توانمندسازی برای جذب در پروژه‌های در حال احداث نفت و گاز استان، گفت : افراد جویای کار تا ۱۵ دی ماه مهلت دارند برای ثبت نام به مراکز فنی و حرفه‌ای سطح استان مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه ثبت‌نام از بین متقاضیان مرد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر انجام می‌شود، شرط ثبت نام در دوره‌های آموزشی را بومی استان کرمانشاه بودن اعلام کرد.

وی تاکید کرد: افراد جویای کار در رده سنی ۲۰ تا ۴۰ سال می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند و در نهایت متقاضیان حائز شرایط پس از ثبت نام و تأیید مدارک، در دوره‌های آموزشی مرتبط شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های برگزاری این دوره‌ها از سوی وزارت نفت پرداخت خواهد شد و برای متقاضیان رایگان است، گفت: این طرح در راستای اجرای تفاهم نامه سه جانبه کشوری بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، وزارت نفت و استانداری کرمانشاه و در راستای توانمندسازی نیرو‌های بومی ساکن در محل اجرای پروژه‌های نفت و گاز استان اجرا می‌شود.

نوری با بیان اینکه برای اجرای این طرح، آموزش و توانمندسازی ۲۵۰۰ نفر از افراد جویای کار در برنامه استان قرار دارد، گفت: تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر از متقاضیان آموزش دیده و یا در حال آموزش هستند.

نوری تصریح کرد: مهلت انجام تعهدات مربوط به اجرای این طرح تا پایان سال است که در حال رایزنی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای تمدید این مدت زمان هستیم.

 وی یادآور شد: با توجه به اینکه پروژه‌های نفت و گاز استان در سال‌های آتی به بهره برداری می‌رسند، امیدواریم بتوانیم موافقت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را برای تمدید مهلت آموزش بگیریم.

وی یک خبر امیدوارکننده هم برای بیکاران کرمانشاهی داشت و گفت: از مجموع ۶۰ نفری که متقاضی شرکت در دوره‌های آموزشی پروژه‌های مرتبط با نفت و گاز در شهرستان هرسین شده بودند، ۲۰ نفر آن‌ها به استخدام پتروشیمی هرسین در آمده اند که معادل ۳۵ درصد متقاضیان است و این موضوع می‌تواند خبر امیدوارکننده‌ای برای بیکاران استان بوده و به آن‌ها برای شرکت در این دوره‌ها امید بدهد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار