آزادی ۸۳ زندانی به همت انجمن حمایت از زندانیان کرمانشاه

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۶ انجمن حمایت از زندانیان در این استان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۳ زندانی از طریق انجمن حمایت از زندانیان، آزاد شده‌اند.

حمیدرضا پوریانی مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حوزه وسیع فعالیت اداره‌کل زندان‌ها، گفت : انجمن‌های حمایت از زندانیان با هدف توانمندسازی خانواده‌ها از حیث اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، تحکیم بنیان خانواده زندانیان به خصوص در زمان تحمل حبس و پیشگیری از وقوع جرم در آینده؛ یکی از این فعالیت‌ها است.

وی، از توزیع بسته‌های معیشتی میان تعدادی از خانواده‌های زندانیان به مناسبت ایام فاطمیه، خبر داد و گفت: با همکاری بسیج حقوقدانان، سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان و انجمن حمایت از زندانیان چهارمین مرحله رزمایش همدلی برگزار و و بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های زندانیان توزیع شد.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه ادامه داد: در قالب این رزمایش؛ ۷۰۰ بسته معیشتی (ارزش هر بسته یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) و همچنین ۱۰ دستگاه بخاری بین خانواده‌های زیرپوشش انجمن‌های حمایت از زندانیان شهر کرمانشاه اهدا شد که این برنامه در ماه‌های آینده در دیگر شهرستان‌های تابع استان نیز برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از زندانیان و خانواده‌های آن‌ها انجمنی با حضور دستگاه‌های مختلف، کمک خیرین و مردم تشکیل و خدماتی در حوزه‌های مختلف را به خانواده‌های زندانیان نیازمند ارائه می‌شود.

پوریانی یکی از خدمات انجمن حمایت از زندانیان را در قالب اشتغالزایی و کارآفرینی برای خانواده زندانیان عنوان کرد و افزود: در این انجمن بحث آزادی زندانیان پیگیر می‌شود، زندانیان نیازمند شناسایی و با کمک خیرین آزاد می‌شوند. 

وی با اشاره به فعالیت ۶ انجمن حمایت از زندانیان در استان در شهر‌های کرمانشاه، سنقر، کنگاور، پاوه، اسلام آبادغرب و قصرشیرین، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸۳ زندانی از طریق انجمن حمایت از زندانیان، آزاد شده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: یک‌هزار و ۱۰۰ خانواده زندانی نیازمند در حال حاضر انجمن زیرپوشش انجمن هستند که از طریق همین انجمن برای خانواده دوره‌های مهارت اساسی برگزار شد و بسته‌های مهر تحصیلی هم از ابتدای سال تحصیلی به فرزندان زندانیان اهدا شد.

پوریانی یادآور شد: سال گذشته با همکاری آموزش و پرورش استان فرزندان زندانیانی که ترک تحصیل کرده بودند در سطح استان شناسایی و تعداد ۶۵ نفر از این دانش‌آموزان به چرخه تحصیل بازگرداندیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.