خدمات کاشت حلزون شنوایی زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفت

مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: خدمات کاشت حلزون شنوایی در استان زیر پوشش صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج سازمان بیمه سلامت قرار گرفت.

فریبرز نیاستی با اشاره به اینکه خدمات کاشت حلزون شنوایی زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفت گفت: برای برخورداری از این خدمات بیماران در گام نخست قبل از کاشت حلزون‌شنوایی ابتدا در سامانه سازمان بیمه سلامت نشان کم‌شنوایی شدید یا عمیق را دریافت می‌کنند.

او با بیان اینکه تمام خدمات قبل از عمل کاشت حلزون‌شنوایی نیز شامل توانبخشی، گفتاردرمانی و ویزت رایگان خواهد بود گفت: بیمارانی که کم شنوایی شدید یا عمیق دارند و طی بررسی رای کمیسیون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی به درمان کمک شنیداری در مدت زمان معین پاسخ نداده‌اند یا با رعایت سایر ضوابط به صورت اورژانسی نیازمند درمان پیشرفته کاشت حلزون هستند، نشان جراحی کاشت حلزون را دریافت می‌کنند.

 مدیرکل بیمه سلامت همدان با تاکید به اینکه این خدمت با پوشش صد درصدی تعرفه دولتی از محل صندوق صعب‌العلاج به بیماران ارائه می‌شود گفت: خدمت کاشت حلزون شنوایی تنها در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی قابل ارائه است.

نیاستی با بیان اینکه پیگیری امور بیمار پس از عمل جراحی کاشت حلزون در دستور کار خواهد بود گفت: بیماری که نشان پس از کاشت حلزون را دریافت کرده باشد، تمام خدمات پیگیری شامل توانبخشی، گفتار درمانی، معاینات، ویزیت به صورت رایگان ارائه می‌شود.

او با بیان اینکه بیمار اگر پس از ۱۰ سال با عمل کاشت حلزون شنوایی نیاز به تعویض پروتز داشت طی فرایندی آن را نیز دریافت می‌کند گفت: از طریق صندوق صعب‌العلاج بیمه سلامت تا سقف ۱۵ میلیون تومان در این خصوص به بیمار اختصاص می‌یابد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه هزینه‌های مربوط به نگهداری، پشتیبانی و تنظیمات این پروتز نیز از محل صندوق قابل پرداخت است گفت: برای این خدمت نیز تا سقف ۱۰ میلیون تومان در یک سال با ارائه فاکتور معتبر قابل پرداخت است.

نیاستی گفت: تمام بیمه‌شدگان مشمول صندوق صعب‌العلاج سازمان بیمه سلامت که بر اساس رای کمیسیون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی با رعایت سایر ضوابط و شروط سنی، کاندید کاشت حلزون هستند، می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.