رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین:

موکب های اربعین قرارگاه فرهنگی شوند

حجت‌الاسلام احمدی گفت : سیاست ها بر این است که هر موکب به یک قرارگاه فرهنگی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام حمید احمدی رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین پنجشنبه در مراسم تجلیل از مواکب فرهنگی اربعین حسینی در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: اربعین حسینی بر اساس کار فرهنگی شکل گرفته و سیاست بر این است که هر موکب به یک قرارگاه فرهنگی تبدیل شود.

وی افزود: برخی از مواکب اربعین فقط به کارهای فرهنگی و رسانه‌ای می‌پردازند ولی جهت‌گیری و رویکرد بر این است تا با کمک کمیته اسکان و تغذیه همه موکب‌ها به قرارگاه فرهنگی تبدیل شوند.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: در گذرگاه‌های اربعین در جنوب ۲۰ موکب، کارهای فرهنگی و رسانه‌ای را انجام می‌دادند و در برخی از موکب‌ها در کنار اسکان و تغذیه به مسائل فرهنگی نیز توجه می‌شد.

وی اربعین را تجلی وحدت و همبستگی مردم ایران و عراق عنوان کرد و افزود: این حرکت بخاطر عشق و علاقه مردم ۲ کشور به اهل بیت عصمت و طهارت شکل گرفته است.

راهپیمایی اربعین مقدمه ظهور است

نماینده مواکب حسینی استان بصره عراق نیز زیارت اربعین را عامل وحدت مسلمانان از کشورهای مختلف اسلامی دانست و گفت: راهپیمایی اربعین مقدمه ظهور منجی عالم است.

به گفته او  ۳۰۰ موکب فرهنگی در اربعین فعالیت داشتند.

کاظم جابری افزود: برخلاف توطئه‌های استکباری جهانی و در مقدمه آنها آمریکا شاهد حضور باشکوه زائران در مراسم اربعین هستیم و این حضور نشانه همبستگی ملت‌های است.

وی با تاکید بر پیوست فرهنگی در کنار اقدامات خدماتی، بهداشتی و تغدیه اظهار کرد: انعکاس رسانه‌ای و انتقال پیام امام حسین (ع) در قالب جهاد تبیین یک ضرورت مهم است.

روستاهای گردشگری اربعین در منطقه آزاد اروند ثبت خواهند شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: روستاهای گردشگری اربعین در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر شناسایی و به زودی ثبت فرهنگی خواهند شد و در ایام اربعین این روستاها پذیرای زائران خواهند بود.

حجت‌الاسلام هادی زرشناس افزود: منطقه آزاد اروند در موضوع اربعین حسینی علاوه بر ایجاد زیرساخت در بخش فرهنگی نیز ورود کرده است و در اربعین سال‌جاری موکب فرهنگ و هنر با ۲۶ غرفه در شلمچه و نقطه صفر مرزی برپا شد.

وی افزود: منطقه آزاد اروند تاکنون کمک‌های خوبی برای بازسازی عتبات عالیات عراق انجام داده و به‌زودی ستاد عتبات عالیات منطقه آزاد اروند تشکیل خواهد شد.

حجت الاسلام عادل رویوران رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان گفت: در ایام اربعین حسینی ۴۰۰ موکب در شلمچه خدمات رسانی به زائران انجام می‌دادند که در این بین ۲۰ موکب فرهنگی نیز کارهای فرهنگی دینی و مذهبی از جمله برگزاری نماز جماعت، کار کودک و نوجوان و بانوان را برعهده داشتند.

در این مراسم از ۲۰ موکب‌ فرهنگی در استان بصره عراق و مرز شلمچه تقدیر شد.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.