جمع آوری روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ قلاده سگ ولگرد از سطح شهر بجنورد

شهردار بجنورد گفت: وجود سگ‌های ولگرد در شهر به یک معضل اجتماعی نگران کننده تبدیل شده و کارگران شهرداری تا کنون ۵۰۰ قلاده سگ را در بجنورد جمع آوری کرده اند.

 محمدعلی کشمیری به خبرگزاری صدا و سیما گفت: برای جمع آوری سگ‌های ولگرد با بخش خصوصی قراردادی به مبلغ ۳۰۰میلیون تومان منعقد کردند و تا کنون ۲۰۰میلیون تومان آن را پرداخت کرده است.
وی افزود: روزانه بطور متوسط ۱۰تا ۱۲ قلاده سگ زنده گیری می‌شود که این رقم گاهی اوقات روزانه به ۳۵قلاده هم رسیده است.
کشمیری گفت: پناه گاهی به مساحت چهار هزار متر در سنگ شکن شهید جباری بجنورد را برای نگهداری این سگ‌های ولگرد احداث کرده اند.
شهردار بجنورد افزود: زنده گیری، جمع آوری و امحای این سگ‌ها راه حل مناسبی برای این معضل اجتماعی نیست بلکه باید عقیم سازی و رها سازی شوند زمانی عقیم سازی انجام شود خوی وحشی‌گری، درندگی و زادآوری این حیوان از بین می‌رود و شاهد کاهش آن‌ها خواهیم بود.
به گفته شهردار بجنورد عقیم سازی این حیوانات باید با تخصص لازم انجام شود و همچنین هزینه بالایی دارد که در توان شهرداری نیست و دستگاه‌های زیربط باید کمک رسانی کنند که دام پزشکی استان قول همکاری داده است.
وی با اشاره به اینکه بعد از جمع آوری سگ‌های ولگرد آن دسته از حیوانات که دارای بیماری هستند را بصورت استاندارد و علمی مداوا خواهند کرد افزود: آن دسته دیگر از سگ‌ها که سالم هستند را به کسانی که تعهد دهند از آن‌ها نگهداری کنند واگذار می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.