روزانه ۲۲ مورد سقط جنین در کرمانشاه رخ می‌دهد

کارشناس مامایی و مسئول اجرایی طرح نفس در کرمانشاه گفت : متأسفانه به‌طور متوسط روزانه ۲۲ مورد سقط جنین در کرمانشاه رخ می‌دهد که برهمین اساس درصدد اجرای طرح نفس برآمدیم.

مریم موحد کارشناس مامایی و مسئول اجرایی طرح نفس در کرمانشاه گفت : امسال یک طرح جهادی تحت عنوان «طرح نفس» که مخفف عبارت نجات فرزندان سقط جنین است، در استان کرمانشاه شروع شد که البته اجرای این طرح به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی در کشور پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح مردمی نفس حفظ سلامت مادر و کودک از حمل جنین تا تولد فرزند مورد تاکید است، گفت: در این طرح با شناسایی مادران باردار، مشاوره‌های مناسب و حمایت‌های مختلف روحی و روانی، مالی معیشتی، مراقبت‌های پزشکی، اجتماعی و اقتصادی به مادر باردار و خانواده آن‌ها ارائه می‌شود.

این کارشناس مامایی افزود: طبق آمار بهداشت جهانی از ۱۰ بارداری که در جهان اتفاق می‌افتد سه مورد به دلایل مختلف به سقط جنین منجر می‌شود و در کشور ما نیز متاسفانه آمار سقط جنین بالا است تا جایی که طبق آمار نهاد‌های رسمی و غیر رسمی به عددی بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار مورد در سال رسیده است این یعنی اینکه چیزی در حدود بیش از یک‌هزار سقط در کشور اتفاق می‌افتد.

وی گفت: بیشترین آمار سقط جنین مربوط به مادرانی است که مشکلات اقتصادی دارند که در طرح نفس حمایت‌های مالی و خدمات پزشکی درمانی به بسیاری از این مادران ارائه می‌شود و برنامه‌هایی همچون تهیه سیسمونی و تهیه جهیزیه برای مادران و نوعروسان نیز در زمره راهبرد‌های ما قرار دارد که در آینده نزدیک محقق خواهند شد.

موحد با بیان اینکه طبق برآورد انجام شده در استان کرمانشاه به‌طور متوسط روزانه ۲۲ مورد سقط جنین ثبت می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به این وضعیت به‌منظور فراگیری طرح نفس، هر کدام از شهروندان و دلسوزان با واریز مبلغی بسیار کم می‌توانند از سقط جنین جلوگیری کنند، زیرا ما اگر یک نفر را زنده نگهداریم نسل‌های متمادی را زنده نگهداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه کمک به احیای جنین و جلوگیری از سقط جنین، نوعی امر به معروف است، ادامه داد: پس از به دنیا آمدن این فرزندان بسیاری از خانواده‌ها از اینکه می‌خواستند اقدام به سقط جنین کنند واقعاً پشیمان می‌شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.