رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان:

پیازکاران نسبت به عرضه به موقع محصول خود اقدام کنند

احمدپور از آغاز برداشت پیاز طرح استمرار از سطح ۷ هزار و ۳۳۴ هکتار خبر داد و از پیازکاران خواست نسبت به عرضه به موقع محصول خود اقدام کنند.

احمد احمدپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان، سطح زیرکشت پیاز طرح استمرار در جنوب کرمان را ۷ هزار و ۳۳۴ هکتار اعلام و پیش بینی کرد، ۴۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

وی با بیان اینکه انباشت محصول همواره اُفت قیمت‌ها را به همراه دارد از پیازکاران و کشاورزان خواست، برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در قیمت‌ها، محصول خود را به موقع به بازار مصرف عرضه کنند.

 احمدپور، زمان برداشت پیاز طرح استمرار را از نیمه دوم آبان تا پایان اسفند اعلام و بر لزوم تامین مصرف بازار‌های داخلی تاکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، متوسط عملکرد هر هکتار سطح زیرکشت پیاز را ۵۰ تن عنوان کرد و افزود: منطقه جنوب کرمان با توجه به شرایط آب و هوایی خاص برای کشت سبزی و صیفی بسیار مناسب است و با عنایت به اجرای طرح استمرار در این منطقه، از لحاظ تأمین محصول در فصول سرد برای کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی از کشاورزان درخواست کرد، نسبت به برداشت مداوم و عرضه به بازار‌های هدف اقدام کنند تا با مشکل عرضه بیش از تقاضا و اُفت قیمت مواجه نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار