کشت قراردادی در سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان مرکزی اجرا شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: کشت قراردادی در سال زراعی جاری در سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان اجرا شد.

محمد زاهدی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: اجرای طرح کشت قراردادی امسال در ۲۵۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان مرکزی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی قرار دارد.

وی ادامه داد: طرح کشت قراردادی امسال در محصولات مختلف زراعی شامل گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم، کلزا، گلرنگ و کاملینا اجرایی می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: محصولات کشاورزانی که اقدام به تولید محصول در طرح کشت قراردادی می‌کنند به صورت خودکار و اعتباری با تخفیف ۲۰ درصدی بیمه شده و هزینه بیمه محصولات هنگام برداشت محصول از طلب فعالان این بخش کسر می‌شود.

زاهدی گفت: همچنین کیف پولی بر اساس اعتبار سنجی کشاورزان برای آنان در بانک کشاورزی ایجاد شده و کود و بذر مورد نیاز این افراد به صورت اعتباری توسط مراکز خدمات حمایتی در اختیار آنان قرار گرفته و در هنگام برداشت محصول از حساب آنان کسر می‌شود.

وی افزود: یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کرایه حمل نیز به ازای هر تن محصول به کشاورزانی که اقدام به تولید محصولات کشاورزی در طرح کشاورزی قراردادی می‌کنند تعلق می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان مرکزی یادآور شد: کشاورزی قراردادی سال گذشته در ۲۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان اجرایی شد.

زاهدی افزود: کشاورزان می‌توانند برای اجرای این طرح به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه و نسبت به روز رسانی و ثبت اطلاعات در سامانه جامع پهنه‌بندی کشاورزی اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین کشاورزان می‌توانند با نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی توسط کشاورز، با استفاده از گوشی تلفن همراه و یا یارانه در اختیار و از طریق نشانی gtc.ir و Farm.mcinext.com و ثبت‌نام در برنامه کاربردی کشاورزی بر اساس کد ملی و شماره تلفن همراه خود در این طرح حضور یابند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.