برخورداری ۴۳۰ هزار نفر از خدمات رایگان بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: حال حاضر ۴۳۰ هزار نفر در استان از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردار هستند.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: این نهاد در ۹ ماهه امسال سه هزار و ۹۷۵ میلیارد و ۳۷۲ میلیون ریال هزینه درمان در بخش‌های مختلف هزینه کرده است.

علیرضا اصغرزاده افزود: در حال حاضر ۶۲۱ هزار و ۳۰۵ نفر در استان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در مناطق محروم از خدمات رایگان این نهاد برخوردارند.

وی ادامه داد: بیمه سلامت در دولت سیزدهم فعالیت‌ها و اقدامات خود را برای ارائه مطلوب‌تر خدمات به بیمه‌شدگان توسعه داده است که می‌توان در این خصوص به ۲۰ اقدام شاخص اشاره کرد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: رایگان شدن بیمه دهک‌های درآمدی یک تا پنج و کاهش پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹، تاسیس صندوق حمایت از بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر، پوشش هزینه‌های درمکان ناباروری، پوشش بیمه ساکنین محلات کم‌برخوردار بالغ بر یک میلیون نفر به صورت رایگان، پوشش بیمه‌ای مادران باردار، شیرده و فرزندان آن‌ها تا سن پنج سالگی و اجرای طرح دارویار و افزایش پوشش تعهدات بیمه‌ای اقلام دارویی از جمله این اقدامات است.

اصغرزاده افزود: کمک به اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع، پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی، استقرار پنل عقد و تمدید قرارداد الکترونیکی با مراکز درمانی، پوشش هزینه‌های درمان و توانبخشی افراد دارای اتیسم، اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، افزایش تعهدات دارو‌ها در صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق ایرانیان و ارائه خدمات در قالب صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان از جمله این خدمات است.

به گفته وی، دیگر خدمات این بخش شامل تداوم و توسعه پوشش اتباع خارجی، ارائه خدمات غیرحضوری بیمه‌ای از طریق سامانه شهروندی، ایجاد مرکز امور مشتریان و توسعه خدمات سامانه تلفنی و رسیدگی به شکایات، انعقاد قرارداد با مراکز درمان و ترک اعتیاد و پوشش بیمه بستری و سرپایی افراد مجهول‌الهویه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردار هستند، یادآور شد: این افراد جزو پنج دهک اول جامعه هستند و زیر پوشش هیچ نهاد بیمه‌گری نبودند.

اصغرزاده با بیان اینکه نسخه‌های بیمه سلامت در ۱۰۰ درصد مراکز درمانی استان به صورت الکترونیکی صادر می‌شود، افزود: سال قبل بیش از ۲ میلیون نسخه الکترونیک در استان صادر شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار