عملیات ۹ ساعته نجات برای سه گرفتار در ارتفاعات تنگ سیاه بروجن

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از انجام عملیات ۹ ساعته امداد و نجات برای سه فرد گرفتار در ارتفاعات تنگ سیاه شهرستان بروجن خبر داد.

مسعود مثنوی اظهار داشت: در ساعت ۲۰:۰۰ روز یکشنبه ۲۶ آذرماه با اعلام مرکز عملیاتی ۱۱۲ مبنی بر گرفتار شدن سه نفر در ارتفاعات تنگ سیاه در منطقه چغاخور، تیم امداد و نجات پایگاه نگین شهرستان بروجن به منطقه اعزام و پس از ۹ ساعت تلاش بی وقفه در ساعت ۰۳:۰۰ بامداد امروز دوشنبه ۲۷ آذرماه موفق شدند به افراد گرفتار دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: افراد گرفتار دچار آسیب جسمی نبودند و به دلیل پیدا نکردن راه اصلی در این ارتفاعات گرفتار و در نهایت با حمایت تیم اعزامی جمعیت هلال احمر به پایین کوه منتقل شدند.


بیشتر بخوانید


مثنوی اضافه کرد: هر ساله به دلیل عدم توجه افراد به هشدار‌های سازمان هواشناسی و نا آشنا بودن برخی به مناطق کوهستانی، حوادث بسیاری در ارتفاعات رخ می‌دهد که با توجه به برودت هوا و بارش نزولات جوی دسترسی به این افراد به آسانی امکان پذیر نیست و منجر به آسیب‌های جسمی برای این افراد می‌شود.

وی ادامه داد: رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی در فصول سرد سال باید بیشتر مدنظر فعالان حوزه کوهنوردی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار