دبیر ستاد حقوق بشر:

محاکمه شهروند بی‌گناه ایرانی بدون هزینه برای سوئد نخواهد بود

غریب آبادی گفت: انگلیس در تشکیل پرونده علیه حمید نوری در سوئد دخالت داشته است.

کاظم غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر در گفت‌وگوی ویژه خبری ضمن تاکید بر این‌که تمام اصول دادرسی عادلانه در پرونده محاکمه منافقین رعایت شده است، گفت: در زمان مقرر، این افراد وکیلی را معرفی نکردند، به همین دلیل وکیل تسخیری برای آن‌ها تعیین شده است.مشخصات وکلا وجود دارد و منافقین می‌توانند مستندات خود را برای آن‌ها ارسال کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر، افزود: جرایمی که منافقین مرتکب شده‌اند، گسترده است و جنایات این گروه به ایران محدود نمی‌شود.

غریب‌آبادی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی عراق هم برای این گروه پرونده تشکیل داده است، گفت: منافقین حتی در آموزش اعضای داعش هم دخیل بودند.

دبیر ستاد حقوق بشر در بخشی دیگر با بیان اینکه سوئد، پرونده حمید نوری را علیه جمهوری اسلامی ایران تشکیل داد و به منافقین پناه داده است، تاکید کرد: تروریست‌ها مخصوصا منافقین در هیچ کشوری نباید احساس امنیت کنند.

غریب‌آبادی گفت: اگر دادگاه علیه منافقین حکم بدهد، وقتی منافقین به کشور‌های دیگر بروند که با ایران توافقنامه استرداد مجرمین دارند، آن‌ها منافقین را به ایران تحویل خواهند داد.

وی گفت: با پیگیری گروهک تروریستی منافقین پرونده برای آقای نوری در سوئد تشکیل شد و معتقدم انگلیسی‌ها هم در تشکیل پرونده دست داشتند یعنی پرونده‌ای نیست که صرفا سوئد دخالت داشته باشد.

غریب آبادی گفت: با بررسی سوابق ارتباطی با سوئد مشکلات اینچنینی دیده نخواهد شد و اعتراضات صرفا نسبت به استقرار گروهک‌های تروریستی در کشور سوئد بود و سابقه نداشته که مستقیم رو به روی ایران قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: زمانی که دو نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین از انگلیس به سوئد رفتن مقدمات پرونده برای آقای نوری را با دادستان سوئد آماده کردند.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: یک دلیل اساسی در رد دادگاه سوئد این است که بیش از سه سال طول کشید که دادستان سوئد کیفرخواست را تقدیم دادگاه و همین زمان طولانی نشان می‌دهد ادله‌ای علیه آقای نوری نداشتند 

وی اظهار کرد: سوئد پرونده آقای نوری را یک پرونده علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل کردند، زیرا سوئد در حمایت از گروهک تروریستی منافقین این کار را انجام داد.

غریب آبادی گفت: به دیپلمات‌های سوئد گفته شده که شما مدعی حقوق بشر هستید چرا یک پرونده علیه گروهک تروریستی منافقین تشکیل ندادید.

وی در پایان گفت: اقدام سوئد در محاکمه شهروند بی‌گناه ایرانی (حمید نوری) بدون هزینه برای سوئد نخواهد بود.

برچسب ها: حقوق بشر ، حمید نوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار