مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه:

برخی از قوانین مرتبط با جامعه ایثارگری سنخیتی با نیاز‌های این جامعه ندارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت : برخی از قوانین مرتبط با جامعه ایثارگری از جمله در بخش بیمه و درمان سنخیتی با نیاز‌های این جامعه ندارد و باید اصلاح شود.

خسرو شهیدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در همایش حقوق شهروندی و ایثار که به آسیب شناسی قوانین حوزه ایثارگران اختصاص داشت؛ گفت : نقص‌هایی در اجرای حق و حقوق جامعه ایثارگران در چارچوب قوانین وجود دارد که باید با کار کارشناسی آسیب شناسی و برطرف شود.

وی عدم سنخیت و یا نامتناسب بودن برخی از قوانین با نیاز‌های جامعه ایثارگری را از جمله این قوانین برشمرد و با اشاره به خدمات حوزه درمانی به ایثارگران گفت: باید آسیب شناسی شود که این قوانین تا چه حد اجرایی می‌شود و آیا آن چیزی که بنام قانون آمده با نیاز ایثارگران در مسائل درمانی با شاخص‌هایی که تعریف شده همخوانی دارد و در دیگر موارد و مشکلات هم به همین ترتیب.

شهیدی به موانعی اجرایی قوانین مرتبط به این حوزه اشاره کرد که موجب ایجاد آسیب در ارایه خدمات به جامعه ایثارگران شده و گفت: بخشی از این موانع اجرای قوانین به بنیاد شهید مرتبط است که این نهاد موظف است در چارچوب همان قانون پیگیری و آن‌ها را مرتفع سازد، اما بخشی دیگر از این موانع در دستگاه اجرایی است که باید آسیب شناسی و رفع مشکل شوند.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه برخی از قوانین مربوط به جامعه ایثارگران دچار ضعف، نقص و عیب هستند که باید اصلاح شوند به همین خاطر در این همایش‌ها باید آن‌ها را با نگاه کارشناسی اصلاح و به مرکز منتقل کنیم تا در یک جمع بندی در مجلس شورای اسلامی رفع شود.

شهیدی، اصلی‌ترین آسیب را عدم اطلاع بسیاری از جامعه ایثارگران با قوانین مرتبط با حق و حقوق خودشان اعلام کرد و گفت: بسیاری از جامعه ایثارگری از حق و حقوق خود بی اطلاع هستند و برای همین دچار مشکل می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به شب یلدا که شب خاص ایرانی‌ها برای جشن و دور هم جمع شدن به مناسبت طولانی‌ترین شب سال است؛ گفت: در ۳۰ آذر سال ۶۵، در شب یلدا آن سال شهر کرمانشاه با ۱۲ فروند هواپیمای جنگی رژیم بعث عراق بمباران شد و این شهر بیش از ۱۰۰ شهید تقدیم کرد و باید یاد و خاطره این یلدای خونین را گرامی بداریم.

شهیدی با بیان اینکه کرمانشاه در طول جنگ تحمیلی بیش از هزار و ۱۵۰ بار بمباران شد؛ یاد و خاطره تمام شهدای استان کرمانشاه را گرامی داشت.

قرائت قرآن کریم، سرود ملی، خواندن وصیت نامه شهید ذبیح الله کرمی و نشست کارشناسی از جمله دیگر برنامه‌های این همایش بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.