مجمع خیرین مبارزه با مواد مخدر در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: باید مجمع خیرین مبارزه با مواد مخدر را با کمک مردم و دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

 علی ولایتی پور امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نیمروز که با حضور مسئولین شهرستان نیمروز برگزار شد اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و برخورداری از بیش از 1400 کیلومتر مرز آبی و خاکی ، همواره از این موهبت برخوردار بوده که کانال ارتباطی با سایر کشورها باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان افزود: اما این مرزهای مشترک علاوه بر یک فرصت ویژه برای توسعه منطقه، سیستان و بلوچستان را در معرض خطرات بسیاری از جمله قاچاق مواد مخدر قرار داده به همین دلیل مبارزه با این معضل خانمان سوز نیارمند اراده جمعی است و یکدستگاه و یا یک شخص نمی تواند به تنهایی مبارزه کند.

وی این مسئول بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت مواد سنتی باعث شده که معتادین به مصرف مواد صنعتی روی آورده که این امر با وجود ناخالصی هایی که مواد صنعتی دارند تهدیدات جدیدی را ایجاد می‌کند.

این مسئول اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم تحولی در حوزه مبارزه با مواد مخدر ایجاد کنیم ضرورت دارد رویکرد مردمی سازی را در حوزه های درمان و پیشگیری در این مسیر پیش بگیریم و در این راستا باید مجمع خیرین مبارزه با مواد مخدر را با کمک مردم و دستگاههای اجرایی راه اندازی تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: طرح یاریگران زندگی در روستا یکی از طرح های موفقی است که به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی مردم  اجرا میگردد و تجربه ثابت کرده است که نقش آفرینی مردم در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی بسیار موثر است بنابراین نباید از ظرفیت مردم و سمن ها غافل شویم طرح یاریگران روستا یک طرح ملی و مردم‌پایه است که باید تمام دستگاههای اجرایی با جدیت همکاری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار