رسانه صهیونیستی: حماس بر آزادی سه اسیر برجسته فلسطینی در تبادل آینده اصرار دارد

یدیعوت آحارونوت در بیان جزئیاتی از پرونده تبادل اسرا اعلام کرد حماس اصرار دارد توافق مبادله اسرای بعدی سه رهبر اسیر فلسطینی را شامل شود.

یک رسانه صهیونیستی بامداد پنجشنبه جزییات دیگری از پرونده تبادل اسرا را اعلام کرد و افزود که جنبش حماس اصرار دارد توافق مبادله اسرای بعدی مروان برغوثی، عبدالله برغوثی و احمد سعدات سه رهبر اسیر فلسطینی را شامل شود.

 مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است که به پنج حبس ابد و ۴۰ سال حبس محکوم شده است.  احمد سعدات، دبیرکل جبهه مردمی فلسطین و مغز متفکر عملیات ترور «رحبعام زئیفی» وزیر صهیونیست در سال ۲۰۰۱ است که رژیم صهیونیستی حاضر نشد در توافق تبادل «گلعاد شالیت» سرباز ارتش رژیم صهیونیستی با ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی، او را آزاد کند. 

اسیر سوم عبدالله البرغوثی، یکی از سران حماس و یکی از فرماندهان شاخه نظامی این جنبش در کرانه باختری است. البرغوثی در حال گذراندن ۶۷ حکم حبس ابد خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی است؛ حکمی که در این رژیم بی‌سابقه است.

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، این خبر را روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت منتشر کرده است.این رسانه صهیونیستی به نقل از منابع اسرائیلی افزود: حماس اصرار به توقف کامل درگیری دارد و برای بازگشت به آتش‌بس موقت آمادگی ندارد.

براساس گزارش این منابع اسرائیلی، ارزیابی در اسرائیل درباره تبادل جدید اسرا حکایت از آن دارد که این پرونده پیش از هفته اول ژانویه (۱۱ دی ماه) انجام نخواهد شد.

یدیعوت آحارانوت مدعی شد: حماس در موضع خود بسیار سرسخت است و خواسته‌های جدا از موضوع اسرا را مطرح می‌کند.

ساعاتی پیش سازمان پخش رژیم صهیونیستی (کان) در این باره افزود: اسرائیل پیشنهاد تبادل اسرا را داده که حماس بدون توقف آتش‌بس کامل بحث درباره آن را رد کرده است.پیشنهاد ارائه شده از سوی اسرائیل شامل تمدید روز‌های آتش‌بس و آزادی بازداشتی‌های خطرناک [فلسطینی]است.

از سوی دیگر این شبکه رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که پیشنهاد تبادل اسرا از سوی اسرائیل شامل آزادی ۳۰ تا ۴۰ گروگان در برابر آزادی اسرای برجسته فلسطینی خواهد بود.

براساس گزاش این شبکه، طبق تبادل پیشنهادی اسرائیل، با آتش بسی که ۲ هفته تا یک ماه به طول خواهد انجامید، ارتش رژیم صهیونیستی به صورت جزیی از بخشی از مناطق غزه عقب‌نشینی خواهد کرد.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات این رژیم افزود: اگر طرح تبادل اسرا در انتقال به مرحله دوم انجام شد، آرایش جنگی در غزه احتمالا تغییر کند.مقامات صهیونیستی افزودند که آن‌ها با این مسأله مشکلی ندارند که حماس این تغییرات و آرایش نظامی را به تبادل اسرا گره زده و آن را یک دستآورد اعلام کند.

از سوی دیگر شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کرد که پیشنهاد تبادل اسرا از سوی اسرائیل شامل آزادی ۳۰ تا ۴۰ گروگان در برابر آزادی اسرای برجسته فلسطینی خواهد بود.

براساس گزارش این شبکه، طبق تبادل پیشنهادی اسرائیل، با آتش بسی که ۲ هفته تا یک ماه به طول خواهد انجامید، ارتش رژیم صهیونیستی به صورت جزیی از بخشی از مناطق غزه عقب‌نشینی خواهد کرد.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات این رژیم افزود: اگر طرح تبادل اسرا در انتقال به مرحله دوم انجام شد، آرایش جنگی در غزه احتمالا تغییر کند.آن‌ها با این مسأله مشکلی ندارند که حماس این تغییرات و آرایش نظامی را به تبادل اسرا گره زده و آن را یک دستاورد اعلام کند.

پیش از این نیز اسامه حمدان از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که تا توقف کامل جنگ، هیچ مذاکره‌ای در مورد مبادله اسرا انجام نخواهد شد.

رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از هفته‌ها جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی از صبح جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت که در جریان آن تاکنون بیش از ۲۰ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۵۲ هزار تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار