گاردین گزارش داد؛

تغییر ترافیک دریایی از کانال سوئز در پی تنش‌ها در دریای سرخ + نقشه

با توجه به تشدید حملات انصارالله یمن به کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ، بیش از ۱۰۰ کشتی کانتینری مسیر خود را از کانال سوئز تغییر دادند.

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت که سفر از «دماغه امید نیک» (Cape of Good Hope) در آفریقای جنوبی عبور می‌کند و از میانبر کانال سوئز اجتناب می‌کند (مسیر آبی رنگ). این تغییر مسیر منجر به افزایش حدود ۶۰۰۰ مایل دریایی یک سفر تجاری معمولی بین آسیا و اروپا می‌شود که ممکن است ۳ یا ۴ هفته به زمان سفر اضافه کند که همین دلیل، تاخیر در تحویل کالا را به دنبال دارد.

روزنامه گاردین با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۹۰۰۰ کشتی از کانال سوئز عبور می‌کنند، افزود که همین دلیل این کانال را به یکی از مسیر‌های اصلی در جهان به ویژه برای جابجایی سوخت‌های فسیلی تبدیل می‌کند. کانال سوئز جابجایی کالا و تردد بین آسیا و اروپا را تسهیل بخشیده است. اختلال در مسیر نفتکش‌ها نیز موجب افزایش قیمت نفت شده است. به گونه‌ای که قیمت آتی نفت برنت که هفته گذشته کاهش یافته بود، دیروز چهارشنبه ۱.۲ درصد افزایش یافت و به بالای ۸۰ دلار رسید. همچنین ممکن است افزایش قیمت‌ها به دلیل طولانی شدن مسیر در نهایت منجر به بالارفتن تعرفه‌های انرژی و تورم شود.

تغییر ترافیک دریایی از کانال سوئز

روز چهارشنبه، شرکت حمل و نقل و لجستیک سوئیسی Kuehne and Nagel گفت که ۱۰۳ کشتی را شناسایی کرده است که مسیر خود را تغییر داده‌اند و انتظار می‌رود نفتکش‌های بیشتری از مسیر دماغه امید نیک در آفریقای جنوبی عبور کنند.

مایکل آلدول، عضو هیئت مدیره این شرکت، گفت: «انتظار می‌رود سفر‌های طولانی مدت بر ۲۰ درصد ترافیک حمل‌ونقل دریایی بین‌المللی تأثیر بگذارند و منجر به تأخیر احتمالی شود».

شرکت حمل و نقل نروژی Hoegh Autoliners پس از اینکه اداره دریایی نروژ سطح تهدید در دریای سرخ را به بالاترین سطح رساند، عملیات حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
هههه
اینا که می‌گفتند ائتلاف تشکیل دادند
آخرین اخبار