معاون وزیر:

گردشگری ابزاری برای پیوند ملت‌هاست

معاون وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: ارتباط شهر‌ها و مردمان در دو سوی مرز‌های دو کشور ایران و ترکیه زمینه ساز توسعه گردشگری است.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی صبح امروز در نشست فعالان گردشگری آذربایجان غربی و ترکیه که در هتل پارک ارومیه برگزار شد گفت: هدف ما در گردشگری، توسعه روابط در بازار‌های استان‌ها با کشور‌های هم جوار از طریق تور‌های ترکیبی و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف است.

علی اصغر شال بافیان تاکید کرد: گردشگری ابزاری برای پیوند ملت‌ها با همدیگر است و فعالین گردشگری تلاش برای توسعه و تقویت این پیوند را دارند، دو ملت همسایه و برادر اشتراکات فرهنگی زیادی و فرصتی برای شناختن بیشتر این دو ملت دارند.

وی ادامه داد: ارتباط شهر‌ها و مردمان در دو سوی مرز‌های دو کشور ایران و ترکیه زمینه ساز توسعه گردشگری است و باید ارتباطات فرهنگی بین کشور با همراهی شما فعالان گردشگری تقویت شود.

معاون  وزیر میراث فرهنگی و گردشگری می گوید: برای فعالین گردشگری ترکیه این فرصت بوجود آمده است تا در یکی از استان‌های تاریخی کشور یعنی  استان آذربایجان‌غربی با ظرفیت‌های بسیار بالا حضور پیدا کنند.

شالبافیان خاطرنشان کرد: در ایران ۲۷ اثر در فهرستان آثار تاریخی و گردشگری جهان ثبت شده است که از این تعداد پنج  اثر در استان آذربایجان‌غربی است.

معاون وزیر میراث فرهنکی تصریح کرد: هدف ما در گردشگری توسعه روابط در بازار‌های استان‌های کشور با کشور‌های هم جوار است و مستلزم همکاری تور‌های ترکیبی بین دو دولت و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف است.

رئیس اتحادیه آژانس‌های مسافرتی در منطقه آناتولی شرقی ترکیه هم در این نشست گفت: بازار گردشگری ایران یکی از بهترین بازار‌ها است و فعالیت‌های زیادی برای ایجاد پل ارتباطی بین فعالان گردشگری ایران و ترکیه انجام دادیم.

جودت اوزگوکچه با بیان اینکه استان آذربایجان غربی تنها مرز ایران با کشور ترکیه است، به برخی موانع در حوزه گردشگری و جذب گردشگر اشاره کرد و افزود: اگر یک گردشگر از سفر به جایی رضایت داشته باشد رضایت او موجب سفر هفت گردشگر دیگر به آن منطقه می‌شود، اما نارضایتی گردشگر موجب فراری دادن ۲۳ نفر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وجود یک هزار و ۷۷۷ اثر ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی یک ظرفیت بالقوه برای آذربایجان غربی است و گردشگری بهترین روش برای شناساندن آن‌ها است افزود: ایران، کشور بسیار زیبایی است که جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد و باید دست در دست هم داده و همه برای شناساندن آن تلاش کنیم، اما در این زمینه برخی مشکلات وجود دارد که باید حل شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.