دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عنوان کرد:

هزار فرصت سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور آماده شده است

عبدالملکی گفت: وجود یک‌هزار فرصت سرمایه گذاری به ارزش ۹۰۰ هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد کشور یک فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری است و تامین آب، برق و امکانات زیرساختی با مجوزهای بی نام آماده واگذاری است.

حجت الله عبدالملکی   اظهارکرد: بستر سرمایه‌گذاری و تولید در مناطق آزاد کشور فراهم است و با ظرفیت‌های موجود در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی این مناطق به بستر سرمایه‌گذاری و تولید مبدل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا به امروز حدود ۴۸۰ هزار میلیارد تومان تقاضای جدید سرمایه گذاری در کل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارایه شده افزود: این یک رکورد در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هست و نشانگر اینست که پنجره جدید توسعه ای در حال شکل گرفتن است.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ فعال شدن واحد تولیدی تور ماهیگیری در منطقه آزاد چابهار، با توجه به نیاز صیادان منطقه و کشور را نقطه عطف توسعه ورونق این منطقه نام برد.

وی تصریح کرد: این تورهای ماهیگیری تولیدی این واحد به تمامی مناطق ساحلی و دریایی کشور ارسال می‌شود و نسبت به تولیدات کشورهای همسایه از کیفیت و قیمت مناسب تری برخوردار است چرا که در مناطق آزاد نیروی کار ماندگار و قیمت انرژی کمتر و مواد اولیه ارزان تر باعث کاهش قیمت و افزایش کیفیت را به همراه داشته است.

عبدالملکی از تمامی سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت کرد که برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد و اقتصادی که بهشت سرمایه گذاری هستند حضور پیدا کرده و بسته ها و فرصت‌های سرمایه گذاری را از نزدیک مشاهده کنند.

وی خاطر نشان کرد: وجود همزمان پنج ویژگی مشترک در مناطق آزاد از جمله پایین بودن هزینه های تولید، زیر ساخت های توسعه یافته، دسترسی خوب بازارهای هدف، سهولت کسب و کار، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله و معافیت گمرگی همیشگی یکی از برگ‌های برنده در این مناطق بوده و فرصت سرمایه گذاری کم حجم را دو چندان کرده است.

مشاور رییس جمهور تصریح کرد: در دولت مردمی آیت الله رئیسی ۲ راهبرد را برای مناطق آزاد تعریف و در حال اجرایی کردن آنها هستیم که یکی مردمی سازی و دیگری جهانی سازی این مناطق است.

وی ادامه داد: در بحث مردمی سازی سه گروه مردم مخاطب ما هستند که گروه اول اهالی خود مناطق می‌تواند از این سرمایه‌گذاری بهره‌مند و باعث عمران و آبادانی منطقه شوند.

عبدالملکی تاکید کرد: گروه دوم سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و فعالان اقتصادی هستند که می‌توانند در مردم سازی ایفای نقش کنند.

وی افزود: گره گشایی و فعال کردن کسب و کارها باعث رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تصریح کرد: طی چند مدت گذشت در مجامع ملی و بین‌المللی حضوری فعال داشته‌ایم که این امر باعث شده که مناطق آزاد یکی از قطب‌های سرمایه‌گذاری در منطقه و کشور شوند.

وی گفت: ایجاد منطقه آزاد مشترک با ۲۱ کشور دنیا که با پنج کشور موافقت های اولیه صورت گرفته می‌توانیم تحول و شکوفایی منطقه را رقم بزنیم.

عبدالملکی تصریح کرد: مناطق آزاد از برکات مهم برای پویایی منطقه هستند و از آنها بعنوان تیم ملی اقتصاد بین‌الملل یاد می‌شود.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار