پرداخت بیش از ۴۱ میلیارد ریال برای جبران خسارت اراضی بیمه‌شده در سیل میامی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بیش از ۴۱ میلیارد ریال به عنوان جبران خسارت محصول و اراضی، به کشاورزان پرداخت می‌شود.

محمدرضا قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به حضور کارشناسان صندوق بیمه محصولات کشاورزی در مناطق سیل‌زده کالپوش پس از وقوع سیل، از برآورد خسارت اراضی بیمه شده کشاورزی خبرداد و گفت: بر اساس برآورد‌های انجام شده ۴۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان خسارت دیده‌ای که محصول خود را بیمه کرده‌اند و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به زارعین منطقه کالپوش به عنوان خسارت به اراضی بیمه‌شده پرداخت خواهد شد.

وی یادآور شد: در جهت اصلاح راه دسترسی و جاده‌ای بین مزارع نیز ۱۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی تامین اعتبار شد و عملیات اجرایی آن نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امکان پرداخت خسارت در سیل اخیر کالپوش تنها برای کشاورزانی که اراضی و محصولات خود را بیمه کرده‌اند وجود دارد، تصریح کرد: برای پیگیری امور بهره‌برداران بخش کشاورزی که محصولات و اراضی خود را بیمه کرده‌اند، با صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور مکاتبه شد تا در پرداخت مطالبات این بهره‌برداران تسریع شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به اختصاص ۱۱ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۱۸ قانون مدیریت بحران برای مناطق سیل‌زده شرق استان، بیان کرد: همچنین ۱۵ میلیارد ریال هم مصوب ستاد مدیریت بحران استان است که برای اصلاح زیرساخت‌ها و تاسیسات و راه‌های دسترسی اراضی کشاورزی در منطقه سیل‌زده کالپوش اختصاص یافته است و بخشی از این اعتبار نیز به صورت یارانه بذر در اختیار بهره‌برداران بخش زراعی قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار