تجهیز ۶۶ پایگاه اورژانس همدان برای امدادرسانی به مصدومان

شکوهی گفت: همزمان در طرح زمستانی ۴۰ پایگاه جاده ای، ۲۵ پایگاه شهری و یک پایگاه امدادهوایی برای امدارسانی سریع به مصدومان تجهیز و آماده شده است.

 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۹۰ دستگاه آمبولانس، چهاردستگاه موتورلانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد در طرح زمستانی امدادرسانی می‌کنند.

محمدرضا شکوهی گفت: خودرو‌های مورد استفاده در جاده‌ها به لاستیک یخ شکن مجهز شد همچنین از خودرو‌های کمک دار در پایگاه‌های واقع در مناطق کوهستانی، سخت گذر و گردنه‌های برفگیر استفاده شده است.

او گفت: با وجود فرسودگی برخی از خودرو‌های آمبولانس این استان، اما آن‌ها اورهال (بازآماد) شده و این فرسودگی مانع از خدمت رسانی نشده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:طبق قانون اورژانس، باید حداقل در ۸۰ درصد ماموریت‌های جاده ای، آمبولانس اورژانس در زیر ۱۵ دقیقه و در عملیات‌های شهری زیر هشت دقیقه بر سر بالین مصدوم یا بیمار حضور یابند که این زمان طلایی در همدان رعایت شده است.

شکوهی گفت: اورژانس همدان دارای ۲ دستگاه اتوبوس یکی برای حمل بیمار و دیگری مجهز به اتاق عمل است تا در شرایط اضطراری از آن‌ها استفاده لازم صورت گیرد.

او گفت: یکی از اولویت‌های اورژانس برای امسال راه اندازی هفت پایگاه جدید اورژانس است که در صورت تامین آمبولانس و جذب نیروی مورد نیاز، امکان افزایش پایگاه‌های اورژانس در استان فراهم می‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:هر پایگاه اورژانس دارای یک دستگاه آمبولانس است و به ازای هر سه پایگاه یک آمبولانس پشتیبان پیش بینی شده است.

طرح زمستانی در راه‌های ارتباطی استان همدان با مشارکت پلیس راه و راهور، راهداری، جمعیت هلال احمر، اورژانس و امداد خودرو از روز سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ آغاز شد و تا ۲۰ اسفند این سال ادامه دارد.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.