۱۳۱ میلیون تن ذخایر معدنی در سیستان و بلوچستان شناسایی شد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان از شناسایی ۱۳۱ میلیون تن ذخایر معدنی در این استان در سالجاری خبر داد.

بتول دانش شهرکی  گفت: عمده ذخایر شناسایی شده امسال در سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف نظیر طلا، مس و فلدسپات است.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های مستعد در زمینه سرمایه ‏گذاری بویژه در بخش معدن به شمار می‌رود و فعال‌شدن این ظرفیت از یک سو سرمایه‌گذاران را به سمت خود می‌خواند و از ‏سوی دیگر تحولی بزرگ در اشتغالزایی و اقتصاد کشور و استان ایجاد می کند. ‏‎

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: معادن و ذخایری مانند مس، آنتیموان، تیتانیوم، سنگ آهن و آهن پلاسری، ‏سرب، روی، طلا، منگنز، کرومیت، قلع، تنگستن و کانسارهای غیرفلزی نظیر تالک، منیزیت، ‏گل سفید، فلدسپات، کائولن، سیلیس و سنگ‌های ساختمانی بویژه گرانیت که فعال‌شدن آن‌ها ظرفیت تحولی عظیم در اشتغالزایی و ‏اقتصاد کشور و استان ایجاد و این خطه را به بهشت مواد معدنی ایران تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان مملو از ذخایر غنی و متنوع معدنی فلزی و غیرفلزی است، برخی از معادن این استان به دلیل ظرفیت‌های بالای ذخایر در رتبه‌های اول و دوم کشوری قرار گرفتند به‌گونه‌ای که این استان رتبه نخست معادن آنتیموان و رتبه دوم معادن منیزیت کشور را به خود اختصاص داده است.

دانش شهرکی ادامه داد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان بهشت معادن است ما برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌های خدادادی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار