افزایش تدابیر امنیتی در پی هشدار عملیات تروریستی در کلیسای کلن آلمان

نیرو‌های امنیتی آلمان گفتند به دلیل هشدار‌هایی مبنی بر برنامه ریزی عملیات تروریستی طی شب کریسمس در کلیسای کلن، تدابیر امنیتی را افزایش دادند.

پلیس آلمان در بحبوحه هشدار‌ها درباره حمله احتمالی که برای شب سال نو برنامه ریزی شده بود، کلیسای جامع کلن را در شهر غربی کلن بازرسی کرد.

براساس گزارش الجزیره، مایکل اسر، رئیس پلیس کلن، روز شامگاه شنبه گفت که کلیسای جامع کلن بسته خواهد شد و سگ‌های جستجوگر برای بررسی ساختمان پس از مراسم دسته جمعی عصر حاضر خواهند شد.

اسر در ادامه گفت: اگرچه اطلاعات مربوط به شب سال نو است، اما ما از امروز هر کاری که بتوانیم برای اطمینان از ایمنی بازدیدکنندگان کلیسای جامع در شب کریسمس انجام می‌دهیم.

بازدیدکنندگان در روز یکشنبه باید قبل از ورود به کلیسای جامع تحت بررسی‌های امنیتی قرار گیرند. روزنامه آلمانی بیلد گزارش داد که مقامات آلمان، اتریش و اسپانیا همگی نشانه‌هایی دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد یک گروه تندرو در حال طراحی حملاتی در اروپا بوده که اهداف احتمالی آنان از جمله مراسم کریسمس در کلن، وین و مادرید است.

بیلد همچنین گزارش داد روز شنبه نیرو‌های ویژه در وین و آلمان تعدادی مظنون را دستگیر کردند. پلیس اتریش نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل افزایش وضعیت هشدار، امنیت کلیسا‌ها و بازار‌های کریسمس را تقویت می‌کند. پلیس اتریش در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اینکه عوامل تروریستی در سرتاسر اروپا در پی حمله به مراسم کریسمس به ویژه در ۲۴ دسامبر هستند، مقامات امنیتی اقدامات حفاظتی مربوطه را در فضا‌های عمومی انجام داده‌اند.

همچنین اوایل این ماه، وزارت کشور اسپانیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را برای تعطیلات کریسمس تشدید خواهد کرد.

کلیسای جامع کلن آلمان که در سال ۱۹۹۶ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آلمان است که هر ساله بیش از شش میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار