سردار هادیانفر خبر داد:

کاهش مهلت توقف تبدیل گواهینامه رانندگی

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: مهلت توقف تبدیل گواهینامه پایه ۳ به ۲ و پایه ۲ به ۱، کاهش یافت.

سردار سید کمال هادیانفر، درباره تصویب آئین نامه راهنمایی و رانندگی توسط هیأت دولت، صدور گواهینامه دو زبانه و روند گواهینامه یک روزه موتورسیکلت، توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: در بحث انواع صدور گواهینامه، دو بند مورد تاکید پلیس راهور بود که تصویب شد.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: در آئین نامه گذشته پیش بینی شده بود کسانی که گواهینامه پایه ۳ داشتند و پایه ۲ می‌خواستند، ۲ سال باید توقف می‌کردند؛ در اصلاح آئین نامه به یک سال زمان توقف کاهش پیدا کرد.

وی افزود: این آئین نامه به محض ابلاغ دولت، در کل کشور اجرایی خواهد شد. روش‌های خودش برای تبدیل گواهینامه از پایه ۳ به ۲ و از پایه ۲ به ۱ برقرار است.

وی ادامه داد: صدور گواهینامه دوزبانه برای افرادی که تاریخ انقضای گواهینامه آن‌ها تمام شده یا درخواست المثنی دارند و یا جدیدالصدور هستند، صادر می‌شود.

سردار هادیانفر گفت: افرادی که قصد سفر به خارج از کشور دارند و فوریت برای درخواست گواهینامه دو زبانه دارند، می‌توانند به سامانه سخا مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mobin
۱۵:۲۹ ۱۷ دی ۱۴۰۲
شرایط سنیش چجوری میشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۱۰ دی ۱۴۰۲
سلام در مورد فاصله زمانی.دو به یک هم کاهش پیدا کرده؟!
Iran (Islamic Republic of)
حسن غفاری
۲۲:۰۲ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
سلام نه بابا هنوز خبری نیست خیر سرشون....
من دارم هر روز میرم سوال میکنم میگن هنوز ابلاغ نشده به آموزشگاه‌ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۰۹ دی ۱۴۰۲
ایا شرایط سنی هم برای گرفتن گواهی نامه یک سال کمتر شده است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۲ ۰۷ دی ۱۴۰۲
آیا این کار به نفع مردم خواهد بود ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۶ دی ۱۴۰۲
قوانین صدور گواهینامه رانندگی در ایران خیلی ساده انگارانه است، اخذ گواهینامه در کشورهای پیشرفته کار ساده ای نیست و مراحل پیچیده ای دارد ( با وجود آنکه این کشورها جاده ها و خیابانها و خودروهای به مراتب بهتری نسبت به کشور ما دارند!) خصوصا" برای بحث سلامت روانی افراد حساسیت زیادی وجود دارد زیرا سلامت روانی از همه قوانین و مهارتهای رانندگی مهم تر است، عدم سلامت روانی نقش مهمی در اکثرتخلفات و حوادث و تصادفات رانندگی دارد و خسارات زیادی به جان و مال مردم وارد می کند ولی این موضوع در معاینات صدور گواهینامه خیلی ضعیف کنترل می شود بعلاوه بحث اعتیاد به مواد مخدر که با آزمایشات معمولی فعلی بصورت دقیق ارزیابی نمی شود و نیاز به آزمایشات دقیق تری دارد و آمار معتادان دارای گواهینامه در کشور بالاست که این موضوع در رانندگان خودروهای سنگین و وسایل نقلیه عمومی با توجه به خسارات بیشتر اهمیت بسیار بالایی دارد!! ارزیابی دوره ای افراد و تمدید گواهینامه باید در فاصله زمانی حداکثر دوساله انجام بشود و صدور گواهینامه با اعتبار ده ساله !! یک خطای بزرگ است و به این معنی است که پلیس راهور تضمین می کند که افراد تا ده سال بعد از صدور این گواهینامه هیچ مشکل جسمی یا روانی که مانع رانندگی بشود نخواهند داشت!!!! واین یک فرآیند بسیار غیرمنطقی و خسارت بار است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۶ دی ۱۴۰۲
قوانین صدور گواهینامه رانندگی در ایران خیلی ساده انگارانه است، اخذ گواهینامه در کشورهای پیشرفته کار ساده ای نیست و مراحل پیچیده ای دارد ( با وجود آنکه این کشورها جاده ها و خیابانها و خودروهای به مراتب بهتر نسبت به کشور ما دارند!) خصوصا" برای بحث سلامت روانی افراد حساسیت زیادی وجود دارد زیرا سلامت روانی از همه قوانین و مهارتهای رانندگی مهم تر است، عدم سلامت روانی نقش مهمی در اکثرتخلفات و حوادث و تصادفات رانندگی دارد و خسارات زیادی به جان و مال مردم وارد می کند ولی این موضوع در معاینات صدور گواهینامه خیلی ضعیف کنترل می شود بعلاوه بحث اعتیاد به مواد مخدر که با آزمایشات معمولی فعلی بصورت دقیق ارزیابی نمی شود و نیاز به آزمایشات دقیق تری دارد بسیار سطحی است و آمار معتادان دارای گواهینامه در کشور بالاست که این موضوع در رانندگان خودروهای سنگین و وسایل نقلیه عمومی اهمیت بسیار بیشتری دارد!! ارزیابی دوره ای افراد باید در فاصله زمانی حداکثر دوساله انجام بشود و صدور گواهینامه با اعتبار ده ساله یک خطای بزرگ به این معنی است که پلیس راهور تضمین می کند که افراد تا ده سال بعد از صدور گواهینامه هیچ مشکل جسمی یا روانی که مانع رانندگی بشود نخواهند داشت!!!! واین یک فرآیند بسیار غیرمنطقی و خسارت بار است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۶ دی ۱۴۰۲
عجب کشور زیرساختی ومدیران متخصصی شناسنامه ۱روزه گواهینامه ۱روزه خخخخخ البته درزبان ولی عملا۵ماهه
آخرین اخبار