آغاز ثبت نام مقدماتی حج تمتع از ۱۰ دی

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: ثبت نام مقدماتی افراد واجد شرایط برای تشرف به حج تمتع در سال ۱۴۰۳ از یکشنبه ۱۰ دی ماه آغاز می‌شود.

سید علی میرقاسم پور گفت: بر اساس ظرفیت تخصیصی به کشورمان، تمامی دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع به ترتیب تا ۲۹ اسفند سال ۱۳۸۵، ۳۱ اردیبشهت سال ۱۳۸۶ و تا ۳۱ تیر سال ۱۳۸۶ در اولویت اعزام به حج تمتع در سال ۱۴۰۳ قرار دارند.

وی ادامه داد: از تمامی دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع از یکم مرداد سال ۱۳۸۶ نیز به صورت روزشمار و تا تکمیل ظرفیت تخصیص یافته به هر استان ثبت نام خواهد شد.

میرقاسم پور افزود: واجدین شرایط تشرف به این سفر مقدس، از هم اکنون با انجام برنامه‌ریزی لازم و بروزرسانی اطلاعات خود در سامانه reserve.haj.ir نسبت به اخذ کد رهگیری و تکمیل مدارک خویش، بویژه تهیه گذرنامه دارای اعتبار اقدام کنند.

وی ادامه داد: افرادی که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده بودند، ولی به دلیل لغو سفر حج در آن سال و سال‌های پس از آن موفق به تشرف نشده و تاکنون انصراف نداده‌اند، نیازی به انجام پیش ثبت نام نداشته و همزمان با اعلام ثبت نام قطعی، به صورت مستقیم امکان نام‌نویسی در کاروان‌ها را خواهند داشت.

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: تمامی ودیعه‌گذاران حج تمتع باید قبل از انجام امور ثبت‌نام، به سامانه reserve.haj.ir مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات و اخذ کد رهگیری اقدام کنند، در غیر اینصورت امکان ادامه فرایند ثبت نام را نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: گذرنامه متقاضیان اعزام به سفر حج تمتع سال ۱۴۰۳ باید تا ۲۰ آذر آن سال اعتبار داشته باشد.

میرقاسم پور گفت: اطلاعیه تکمیلی در خصوص نحوه انجام پیش ثبت نام روز (یکشنبه ۱۰ دی) از طریق پایگاه‌های خبری سازمان حج و زیارت منتشر خواهد شد.

برچسب ها: ثبت نام حج ، حج تمتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.