جهش ۵ درصدی بهای گاز مصرفی در اروپا به دلیل شرایط خاورمیانه

نگرانی‌ها درباره شرایط خاورمیانه و تاثیر آن بر بازار انرژی باعث جهش ۵ درصدی بهای گاز مصرفی در اروپا شد.

پیش از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، اتحادیه اروپا وابستگی شدیدی به گاز وارداتی از روسیه داشت. با این حال، حمایت از سیاست‌های آمریکا در تحریم مسکو باعث شد قاره سبز شرایط سختی را به دلیل کمبود گاز متحمل شود. نوسانات پیاپی بهای گاز یکی از این موارد است. 

به گزارش تله تریدر، بهای گاز طبیعی در قاره اروپا برای تحویل در ماه میلادی پیش رو امروز (چهارشنبه) به دلیل تشدید تنش‌ها در خاورمیانه شاهد جهش ۵ درصدی بود.

تحلیلگران می‌گویند نگرانی‌ها درباره احتمال به خطر افتادن عرضه به بازار به دلیل جنگ غزه و احتمال گسترش آن به کشور‌های دیگر باعث جهش امروز بهای گاز بوده است.

حملات هوایی اخیر آمریکا در عراق، ادامه حملات جنبش انصارالله یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ، و ادامه یافتن جنگ اسراییل در غزه بدون مشخص بودن آینده روشن برای پایان تخاصم میان طرفین، باعث شده است بهای گاز مصرفی در اروپا شاهد روند افزایشی باشد. 

در مبادلات امروز بازار انرژی در قاره اروپا، گاز طبیعی انگلیس برای تحویل در ماه ژانویه شاهد افزایش ۶.۶۶ درصدی بود. همچنین گاز طبیعی TTF نیز برای تحویل در ماه ژانویه با ۵.۲۲ درصد افزایش، ۳۵ یورو و ۹۶ سنت در هر مگاوات در ساعت مبادله شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۰۷ دی ۱۴۰۲
بها گاز مصرفی در ایران بسیار بالارفته
آخرین اخبار