آمریکا به دنبال تخریب خاورمیانه و ترک کردن آن است

روزنامه عربستانی عکاظ گزارش داد آمریکا برای اینکه از غرب آسیا خارج شود برنامه تخریب آن را دارد، زیرا نمی‌خواهد کشوری جای آن را بگیرد.

روزنامه سعودی «عکاظ» امروز پنجشنبه گزارش داد ده سال پس از تصمیم داوطلبانه آمریکا برای رها کردن منطقه خاورمیانه و رفتن به سمت خاور دور که آینده خود را در آن می‌دید، می‌گذرد. اما به نظر می‌رسد که آمریکا نتوانسته است به یک منطقه امن دست یابد. او اکنون جوابی قانع کننده برای متحدان قدیمی خود در غرب آسیا ندارد، چراکه این یک خروج گستاخانه و کاملاً نامناسب بود.

عکاظ در ادامه افزود: آنچه جالب است این است که پس از اینکه واشنگتن تصمیم به عقب نشینی گرفت یا اینطور ادعا کرد، شروع به سرزنش کسانی کرد که تغییر موقعیت سیاسی، امنیتی و اقتصادی خود را آغاز کردند، زیرا زندگی ملت‌ها به مشارکت یا اتحاد بستگی ندارد.

 این روزنامه اعلام کرد: آمریکایی که ما می‌شناسیم به دست باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا، مرد. آنچه امروز می‌بینیم آمریکای غیراخلاقی، غیرمتعهد و غیرقابل درک دیگری است که می‌خواهد منطقه را ترک کند اما نه یک ترک عادی بلکه می‌خواهد منطقه را نابود کند تا پشت آن هیچ کشوری نتواند جای او را در این قسمت از دنیا بگیرد.

این روزنامه عربستانی نوشت: جنگ غزه بدون شک شکست بازگشت آمریکایی‌ها به منطقه را تایید کرد. آمریکا دیگر قادر نیست واکنش‌ها و خشم را مهار کند و دیگر کشوری نیست که بتواند تنش‌ها را کاهش دهد.

عکاظ به تحولات دریای سرخ و یمن نیز اشاره کرده و توضیح داد که شکست دیگری در تنگه باب المندب در سواحل دریای سرخ برای آمریکا رغم خورد. وقتی که بسیاری از متحدان منطقه‌ای آمریکا از شرکت در این ائتلاف سر باز زدند و آمریکا نتوانست کنترل یکی از مهمترین آبراه‌های جهان را به دست بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۰۰:۰۴ ۰۸ دی ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : آمریکای جنایتکار ملعون بزرگترین تولید کنند تسلیحات نظامی در جهان است و همیشه برای اینکه بتواند انبوه تسلیحات جنگیش را با قیمت خوب بفروش برساند مداوم در جهان ایجاد درگیری جنگ مابین کشورهای مختلف می کند تا بتواند سودهای سرشار هزاران میلیارد دلاری از فروش تسلیحات جنگیش برای خودش دربیاورد حال با هر توطئه گری و هر فتنه گری و هر حیله گری که بتواند مابین کشورهای جهان را جنگهای سخت سنگین طولانی نظامی راه بیاندازد دریغ نمی کند و از این موضوع منفعت‌های مادی فراوانی می برد آمریکا حالا که می داند باید منطقه را ترک کند می خواهد کل منطقه جهان اسلام و خاورمیانه را درگیر جنگهای طولانی مدت کند و بنشیند تسلیحات نظامیش را به وفور بفروشد و سودهای بسیار کلان ببرد حال باید کشورهای جهان برنامه ایی نقشه راهی خردمندانه بصیرانه ترسیم کنند تا جنگهای مختلف سخت نظامی را به ایالات متحده آمریکا و قاره آمریکا بکشانند تا این مثال برایشان اتفاق بیافتد که می گوید ای آمریکای خبیث ملعون شیطان بزرگ چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی ، حال باید تمامی این جنگها در ایالات متحده آمریکا شعله ور شود در اروپا انگلستان شعله ور شود تا بفهمند که هر جنگی بر مومنین مسلمین حزب الله روا داشتند به طرف قاره ها و کشورهای خودشان بازگشت می کند نباید قسر در روند . التماس دعا و صلوات .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۷ دی ۱۴۰۲
خاک برسر بایدن باعینکهای دودی اش
آخرین اخبار