انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی گفت: باند حفاران غیرمجاز تپه باستانی روستای باش‌قلعه و قیزقلعه ارومیه متلاشی شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: پس از دریافت گزارش هایی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در تپه های تاریخی دو روستای باش‌قلعه و قیزقلعه ارومیه، این موضوع به‌صورت نامحسوس و شبانه‌روزی در دستور کار و رصد واحد اطلاعات یگان حفاظت آذربایجان غربی قرار گرفت.

بهزاد حجابی افزود: در نهایت بعد از چندین روز کار‌های اطلاعاتی، با حمایت‌های همه‌جانبه دستگاه قضایی و پاسگاه نوشین‌شهر طی دو عملیات ضربتی توسط واحد‌های اطلاعات و عملیات یگان حفاظت حفاران غیر مجاز حین تحصیل آثار تاریخی و فرهنگی دستگیر شدند. 

وی گفت: در این دو عملیات، چهار نفر متهم دستگیر و آلات و ادوات حفاران غیرمجاز از قبیل بیل و گلنک و .. به همراه دو دستگاه خودرو سواری و باری از متهمان کشف و ضبط شد.

حجابی گفت: متهمان پس از سیر مراحل قانونی و هماهنگی با ریاست حوزه قضایی مناطق به پاسگاه‌های مربوطه دلالت داده شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان از حمایت‌های دستگاه قضایی و انتظامی که در سرانجام ماموریت‌های ذاتی یگان در راستای برخورد با متجاوزان به عرصه‌های تاریخی و فرهنگی برای کاهش جرائم همکاری می‌کنند کمال قدرانی و تشکر را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.