حزب‌الله: یمن که سال‌ها تنها بود، فلسطین را تنها نگذاشت

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از غزه در گفتار و عمل تقدیر کرد و یمن را الگوی مسلمانان دانست.

هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله امروز دوشنبه یکی از مهمترین وظایف حال حاضر را ایستادن در کنار ملت فلسطین و مبارزان قهرمان مقاومت دانست.

براساس گزارش المیادین، آقای صفی الدین در یک سخنرانی ویدئویی در کنفرانس گسترده علمی در صنعا به مواضع یمن در حمایت از غزه در گفتار و عمل اشاره کرد که موضع قاطع و شجاعانه یمن امروز به الگو، امید و استدلال برای همه اعراب و مسلمانان تبدیل شده است. 

او اعلام کرد که یمن که سال‌ها تنها مانده بود، فلسطین را تنها نگذاشت، بلکه فداکاری کرد و با موشک و پهپاد به اشغالگران اسرائیل حمله کرد. همچنین رئیس شورای اجرایی حزب الله خطاب به رهبری و مردم یمن گفت: شما روی مسلمانان را سفید کردید و ننگ را از ملت ما زدودید و زخم‌های امت اسلام و مسلمان را به راستی درمان کردید و این بزرگترین کاری بود که کردید.

صفی الدین گفت که  سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله بر همه شرایطی که یمن برای حمایت از فلسطین پشت سر گذاشت، در موقعیتی که در تاریخ ثبت خواهد شد و مورد قبول خداوند قرار خواهد گرفت، غلبه کرد.  آقای صفی الدین افزود: اگر برخی از علما و فقها آنچه را که برای دفاع از مردم غزه لازم است در علم خود نیافتند، علم آن‌ها زائد است و ربطی به اسلام ندارد.

کنفرانس علمی گسترده امروز در صنعا پایتخت یمن برای حمایت از نوار غزه با شعار «وظیفه علما برای حمایت از غزه» راه اندازی شد. ۵۰۰ عالم و ۳۰۰ مبلغ از تمامی استان‌های یمن در این کنفرانس با حضور شخصیت‌های علمی کشور‌های عربی شرکت کردند. در بیانیه پایانی این کنفرانس اعلام کرد باید اقدامات عملی در برابر اشغالگری صهیونیست که در حال انجام قتل عام مردم در نوار غزه است، انجام شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار