پیونگ یانگ: شبه جزیره کره در آستانه یک درگیری مسلحانه است

رهبر کره شمالی بار دیگر همسایه جنوبی خود را به انجام اقدامات تحریک آمیز متهم ساخت.

گرچه جهان اکنون مشغول تعطیلات سال نو میلادی است و پیش از آن نیز توجهات به جنگ غزه در خاورمیانه و جنگ اوکراین در شرق اروپا معطوف شده بود، اما شبه جزیره کره به دلیل مداخلات آمریکا همچنان شاهد تنش‌های بی پایان است. 

به گزارش تله تریدر، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی امروز (دوشنبه) اعلام کرد شبه جزیره کره در آستانه نزدیک شدن به یک درگیری مسلحانه است. 

وی در ادامه هشدار داد: جنگ در شبه جزیره کره می‌تواند در هر زمانی رخ دهد و این مسئله دقیقا به دلیل حرکات تقابل جویانه نظامی آمریکا و متحدانش است. با این وجود، اگر دشمن گزینه تقابل نظامی را انتخاب کند و کره شمالی را تحریک کند، ما بدون هیچ گونه تعللی با بسیج سخت‌ترین ابزار‌ها و توانایی‌هایی که در اختیار داریم آن‌ها را به طور کامل نابود خواهیم ساخت. 

در سوی مقابل، شین وون سیک، وزیر دفاع کره جنوبی در پاسخ به سخنان رهبر کره شمالی اعلام کرد: اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ در تهدید امنیت کره جنوبی پیش درآمدی بر نابودی خود این کشور است. 

وی خاطر نشان کرد: اگر دشمن به انجام تحریکات مبادرت کند ما اقدام به نابودی اراده و توانایی‌های آن‌ها به طور فوری، قدرتمند و کامل خواهیم کرد. 

طی چند روز گذشته کیم جونگ اون با اشاره به همکاری‌های نظامی میان سئول و واشنگتن و انجام مانور‌های نظامی در شبه جزیره کره تاکید کرده بود اتحاد و یکپارچگی دو کره امری غیرممکن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار