ثبت ۱۱۰ هزار و ۳۱۶ اقامت در مراکز اقامتی استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: طی ۹ ماهه امسال ۱۱۰ هزار و ۳۱۶ نفر اقامت در اقامتگاه‌های رسمی این استان ثبت شده است.

محسن معصوم علیزاده گفت: از این تعداد ۲۶ هزار و ۳۴۵ اقامت در هتل‌ها انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۲۳.۸۸ درصدی روبرو بوده است.

او گفت: در این مدت همچنین هفت هزار و ۶۱۵ نفر اقامت در مجتمع‌های گردشگری ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۹ درصد رشد داشته و هشت هزار و ۸۴۵ اقامت در میهمانپذیر‌ها داشتیم که در این بخش نیز با رشد هشت درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل روبرو هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: در این مدت هفت هزار و ۹۱۹ اقامت در هتل آپارتمان‌ها با ۷.۱۸ درصد رشد و ۴۷ هزار و ۵۰۱ اقامت در خانه مسافر با ۴۳.۶ درصد رشد به ثبت رسیده است.

معصوم نژاد گفت: همچنین هفت هزار و ۹۳۸ اسکان در اقامتگاه‌های بوم گردی استان همدان ثبت شده که ۷.۲ درصد رشد داشته است و نیز چهار هزار و ۴۶۶ نفر اقامت در اقامتگاه‌های اضطراری با ۱.۹۸ درصد رشد ثبت شده است.


او با اشاره به اینکه نظارت‌های جدی بر مراکز اقامتی استان وجود دارد گفت: ۳۳۶ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی همدان، ۸۷ مورد بازدید نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی و ۱۹۸ مورد بازدید نظارتی از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین راهی صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: در خلال این بازرسی‌ها ۱۵ فقره تذکر شفاهی به هفت مرکز اقامتی، ۲ دفتر خدمات مسافرتی و ۶ مرکز پذیرایی ارائه شد و همچنین یک مرکز اقامتی و چهار مرکز پذیرایی اخطار کتبی گرفتند.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی استان در دوران دولت سیزدهم ۳۵ درصد رشد پیدا کرده است.

معصوم علیزاده افزود: در حال حاضر ۲۷ اقامتگاه بوم گردی در استان همدان در حال بهره برداری هستند که هفت مورد از آن‌ها طی ۲ سال اخیر مورد افتتاح قرار گرفته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.