معاون شهردار تهران خبر داد؛

نامه نگاری با رئیس جمهور برای پرداخت مطالبات شهرداری از دولت

معاون مالی شهرداری تهران با اشاره به تلاش دولت برای کمک به توسعه حمل و نقل شهر تهران، گفت: دولت با جدیت کمک به شهرداری را در دستور کار قرار داده و برقی سازی که بیش از یک میلیون یورو تأمین مالی می‌خواهد را دولت تأمین کرده است.

لطف الله فروزنده در جریان بررسی لایحه «مجوز واگذاری و انجام معامله (تهاتر) هفت فقره املاک متعلق به شهرداری تهران با ملک موسوم به ورزشگاه تختی متعلق به وزارت ورزش و جوانان» با بیان اینکه این لایحه در پی تفاهم مثبت آقای قالیباف بوده است و از این سه هزار میلیارد، ارزش دو ورزشگاه پایتخت دو هزار میلیارد تومان است و الان بحث هزار میلیارد تومان است، گفت: دولت با جدیت کمک به شهرداری را در دستور کار قرار داده و برقی سازی که بیش از یک میلیون یورو تأمین مالی می‌خواهد را دولت تامین کرده است. در اولین اقدام ما در این دوره مطالبات دستگاه‌ها را بررسی کردیم و سال گذشته حدود ۴هزار میلیارد تومان از طلب‌های دولت را احصا کردیم و بخشی بدهی‌های دستگاه‌های اجرایی است و به علت ارتباطات آقای زاکانی و بنده این مبلغ را قبول کردند و مجلس هنوز به جمع بندی برای تأمین منابع نرسیده است.

وی با بیان اینکه برخی از نهاد‌ها بدهی هایشان را قبول نمی‌کردند، ادامه داد: ما از مجلس در سال جاری و سال آینده مصوبه گرفته و خواهیم گرفت تا مطالبات تسویه شود و یک جوری به مردم گزارش بدهیم که تمام تلاش خود را بر حل مشکلات و وصول مطالبات متمرکز کرده ایم؛ اما در مورد بزرگراه شوشتری ما به دنبال آن بودیم که مشکل مترو را حل کنیم و حالا تهاتر می‌کنیم و نباید بگویید پول را حراج زدیم و نمی‌شود شما هر چه بخواهید به ما بگویید؛ شما شهادت بدهید که ما چوب حراج زدیم؟! 

فروزنده با بیان اینکه وزیر ورزش تهاتر با ملک را قبول نکرده و گفته است که سرانه‌های ورزشی پایین است، گفت: ما در منطقه ۴ به دنبال دهکده ورزشی هستیم و در منطقه ۱۵ و ۲۲ هم در حال بررسی و احداث مجموعه‌های ورزشی هستیم و روزی که ما آمدیم ۶۹ مرکز ورزشی غیرفعال بود، اما الان فقط ۷ مرکز تعطیل است و این هم زحمات شما در سیاست گذاری است.

وی با بیان اینکه مکاتبه‌ای با رئیس جمهور خاص این پروژه نامه نگاری شد و به معاونت حقوقی ارجاع دادند و در نتیجه آن با وزیر ورزش توافق کردیم، گفت: نامه به رئیس جمهور برای بدهی‌ها هم زدیم و رئیس جمهور هم دستور دادند؛ اما ساز و کار بودجه‌ای دارد و در نامه به رئیس جمهور گفتیم حتی اگر پول ندارد حواله نفت بدهید یا دارایی. رئیس جمهور هم موافقت کرده، اما سازوکار اداری طولانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار