استاندار:

سیستان و بلوچستان به اندازه کل نقاط کشور ظرفیت اقتصادی دارد

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به پتانسیل های اقتصادی استان گفت: این استان به اندازه تمامی ظرفیت های اقتصادی که در کل کشور وجود دارد، ظرفیت اقتصادی دارد.

  محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با شورای اندیشه ورز تعاونی های شمال استان اظهار داشت: ظرفیت اقتصاد تجارت، حمل و نقل، معادن، کشاورزی، صنعت دریا، دیجیتال، گردشگری و صنایع دستی و مرزهای آبی و خشکی از ظرفیت های بی نظیر استان سیستان و بلوچستان هستند.
 
  وی اظهار داشت: آنچه انتظار می‌رود؛ انجام کارهای جدید با نوآوری و خلاقیت برپایه دانش در تشکیل شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد.

وی با تاکید بر اهمیت عدالت اقتصادی تصریح کرد: تعاونی‌ها یک اصل مهم برای  مشارکت مردم در اقتصاد هستند، که با تعداد محدود افراد و سرمایه‌های کوچک می تواند شکل بگیرد.

استاندار با مخاطب قرار دادن دستیاران مردمی  بیان داشت: ۳۰ هزار کارت بازرگانی مرزنشینی صادر شده که برای انجام فعالیت های تجاری، تعاونی های مرتبط نیز بایستی تشکیل شود.

کرمی با اشاره به توسعه پنل‌های خورشیدی در استان و سفارش ۵ هزار پنل جدید برای نصب افزود: با تشکیل تعاونی‌ در زمینه پنل‌های خورشیدی می توانیم شاهد ایجاد مزرعه پنل های خورشیدی باشیم.  

 وی بیان داشت: باید شرکت تعاونی‌های دانش بنیان در عرصه های مختلف از جمله صنایع دستی، صنایع بسته بندی، تولیدات صادارتی، معادن مس و اهمیت این فلز در تولیدات مختلف با نوآوری و خلاقیت و تغییر روش در تولید و با تولیدات جدیدتشکیل شوند. 

 استاندار با تاکید بر حضور دانشگاهیان و دانش آموزان در تشکیل شرکت تعاونی‌های دانش بنیان اذعان کرد: به تعداد اعضای هیئت علمی باید شرکت دانش بنیان وجود داشته باشد، دانشگاه محور توسعه است و دانشگاه‌ها باید نیروهای کارآفرین پرورش بدهند.

کرمی با اشاره به تولیدات کشاورزی کم آب بر در حوزه دانش بنیان گفت: آموزش و پرورش در هنرستانها با راه اندازی گلخانه‌ها بخصوص توسط دانش آموزان برنامه ریزی کند.

وی با تاکید برطراحی دقیق برنامه‌ها بیان داشت: شرایط لازم برای تجاری شدن منطقه سیستان فراهم شده است و از مراکز خیریه‌ها خواسته شده در قالب تعاونی برای توانمندسازی مردم کار کنند.

 استاندار  با اشاره به سیره پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت در زمینه کار و تلاش تصریح کرد: باید فرهنگ کار و تلاش در استان ارتقا یابد و افرادی که توانایی کار دارند باید در تشکیل تعاونی ها و فعالیت‌های تولیدی و صادراتی فعال باشند.

کرمی با اشاره به کریدور به وجود آمده با کشورهای اطراف و آسیای میانه اذعان کرد: باید در زمینه تولید کالاهای مورد نیاز همسایگان افدام کنیم.

وی با اشاره به قرارگاه غدیر منطقه سیستان بر همکاری مستمر مسئولان و دستیاران مردمی با این قرار گاه تاکید کرد.

وی بر توزیع عادلانه ثروت در بین مردم از جمله بر واگذاری سهام برخی کارخانه‌ها اشاره کرد.

استاندار در پایان بیان داشت: در زمینه کاهش بروکراسی اقداماتی انجام شده و با پرداخت تسهیلات انتظار حضور سرمایه گذاران را در میدان عمل داریم.

 

 

برچسب ها: استانداری ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار